DSC_0961

به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و پرسنل محترم مرکز سلامت شهرتشکیل گردید.
پس از قرائت قرآن،خانم دکتر بنی هاشمیان رئیس مرکز سلامت ضمن تقدیر و تشکر از شهردار محترم جهت برگزاری جلسه به ارائه گزارشی از خدمات و برنامه های مرکز پرداختند .در ادامه آقای مهرعلیان نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز ضمن تقدیر و تشکر از خانم دکتر بنی هاشمیان توضیحات تکمیلی را درخصوص خدمات و برنامه های مرکز سلامت و شبکه شهداشت ارائه نمودند.
خانم دکتر زین العابدین کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز به چالش های پیشرو در حوزه سلامت،بهداشت و درمان در ایران و جهان پرداختند و همچنین به خدمات انجام شده در رابطه با سفیران سلامت پرداختند و از شورای اسلامی شهر خواستار تعامل در معرفی سفیران سلامت به مردم ،اجرای طرح نیازسنجی سلامت و نیز تجهیز مراکز و مکان های آموزشی جهت پیشبرد برنامه های آموزشی مرکز در سطح شهر شدند.
در ادامه آقای رجبی برخی از مخاطرات و چالش ها در خصوص سگ های ولگرد و فاضلاب شهری را مطرح نمودند.
سپس آقای غفاری اصل نماینده شبکه بهداشت و مسئول دبیرخانه شورای سلامت شهرستان با اشاره به لزوم همکاری بیشتر شهرداری و مرکز سلامت در حوزه فاضلاب شهری از خطر ابتلا به بیماریهای وبا،آنفولانزای پرندگان و حتی تب کریمه کنگو در مناطقی که در معرض آلودگی فاضلاب شهری قرار دارند هشدار دادند . و همچنین به تلفن 190 جهت ثبت شکایات مردمی اشاره نمودند.

DSC_0965در ادامه آقای حیدر محمد حسن لی با انتقاد از نحوه عملکرد در خصوص تصفیه خانه شهری از برگزاری مناقصه فاز اول تصفیه خانه شهری در آینده نزدیک خبر دادند و همچنین با اشاره به اهمیت بالای بهداشت در آموزه های دینی به چاپ بروشور جهت اطلاع رسانی و فرهنگسازی در حوزه بهداشت و سلامت پیشنهاد نمودند.
در ادامه آقای آیت نظری اصل ضمن تقدیر و تشکر از شبکه بهداشت شهرستان و همچنین مرکز سلامت شهر به فعالیت های انجام گرفته در خصوص تجهیز مرکز سلامت در گذشته پرداختند و از عدم استفاده درست از آن تجهیزات در مرکز انتقاد نمودند.
در ادامه آقای حسن بهتویی با تقدیر و تشکر از خانم دکتر بنی هاشمیان و همچنین پرسنل مرکز سلامت به لزوم همکاری بیشتر شهرداری با مرکز سلامت در خصوص تامین تجهیزات مرکز سلامت اشاره نمودند و همچنین پیشنهاد خود را در خصوص تشکیل کمیته بحران شهری جهت بررسی مشکلات شهر به جلسه ارائه دادند و به لزوم تمرکز بیشتر در حوزه پیشگیری اشاره نمودند و خواستار تعامل بیشتر جهت پیشرفت و پیشبرد برنامه در حوزه سلامت شدند.
در ادامه آقای حمید کرده مسئول کانون فرهنگی امام خمینی(ره) با انتقاد از مرکز سلامت و شبکه بهداشت در خصوص عدم اطلاع رسانی درست و اعلام موضع شفاف و اقدام مناسب خواستار اصلاح این عملکرد شدند.
در ادامه آقای کریمی هیات امنای مسجد امام حسین(ع) به موضوع سگ های ولگرد و زباله ها و فاضلاب شهری اشاره نمودند و همچنین اطلاع رسانی به مردم در خصوص پایگاه اطلاع رسانی مرکز سلامت را خواستار شدند.
در ادامه آقای احمد قدوسیان طی صحبت با خانم دکتر زین العابدین کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز در خصوص برگزاری جلسه مشترک بین مرکز و اعضای شورای اسلامی شهر جهت تعامل و همکاری بیشتر به توافق رسیدند.
سپس آقای دکتر هاشمی شهردار محترم ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه از غیبت دعوت شدگان در جلسه که ذیربط با دستور جلسه بودند انتقاد نمودند ،همچنین به اهمیت حضور و خدمات رسانی مرکز سلامت در شهر پرداختند و از برنامه سفیران سلامت تقدیر نمودند و از کمک شهرداری در خصوص اطلاع رسانی خبر دادند.ایشان با اشاره به بوستان یاس و بوستان های محله ای افزایش تحرک مردم را ،اولویت برنامه سلامت شهرداری ذکر نمودند.و نیز با اشاره به عدم پیش بینی درست فاضلاب شهری در گذشته از کمک به افراد بی بضاعت جهت تامین هزینه فاضلاب شهری خبر دادند و خواستار تشکیل جلسه ای دیگر با همین موضوع و لزوم حضور مسئولین ذیربط جهت جمع بندی مشکل فاضلاب شهری شدند.