بسم الله الرحمن الرحیم

مهمترین نکته درباره اربعین‌، روایت امام حسن عسکری (ع) است‌. حضرت در روایتی که در منابع ‌مختلف از ایشان نقل شده فرموده‌اند:

نشانه‌های مؤمن پنج چیز است‌: ۱ـ خواندن پنجاه و یک رکعت نماز(۱۷رکعت نماز واجب +۱۱ نماز شب+ ۲۳نوافل‌) ۲ـ زیارت اربعین ۳ـ انگشتری در دست راست ۴ ـ وجود آثار سجده ‌بر پیشانی ۵ ـ بلند خواندن بسم الله در نماز .

725647 اما این که منشأ اربعین چیست‌، باید گفت‌، در منابع به این روز به دو اعتبار نگریسته شده است‌. 1- روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند. 2- روزی که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله‌) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را زیارت کند. آنچه با اطمینان می توان گفت این است که نخستین زیارت امام حسین (علیه السلام) در نخستین اربعین، توسط جابر بن عبدالله انصاری صورت گرفته است و از آن پس ائمه اطهار(علیهم السلام) که از هر فرصتی برای رواج زیارت امام حسین(علیه السلام) بهرهمی‌گرفتند، آن ‌روز را که نخستین زیارت در آن انجام شده‌، به عنوان روزی که زیارت امام‌حسین(علیه السلام) در آن مستحب است‌، اعلام فرمودند.

بدینوسیله اعضای محترم شورای اسلامی شهر شریفیه،شهردار محترم شریفیه و پرسنل خدوم شهرداری فرارسیدن اربعین حسینی را به عاشقان کوی دوست تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.