جلسه ای با حضور اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار محترم و آقای مهندس شعبانی معاون محترم شهردار و آقای مهندس کهن نیا مسئول محترم واحد عمرانی  آقای مهدیون رئیس محترم آب منطقه ای شهرستان البرز و آقای هاشمی کارشناس محترم آب منطقه ای شهرستان البرز در خصوص اجرای کمربندی شرقی و احداث دیواره و نکات فنی آن،حرایم و بستر رودخانه و احداث دیواره ضلع شرقی رودخانه تشکیل گردید.

IMG_4373آقای مهدیون در خصوص اهمیت رودخانه و حرایم آنها،مشکلات ساخت و سازها،تجاوز به حریم و پرکردن رودخانه در اکثر مناطق شهرستان و مشکلات دیواره فعلی رودخانه ضلع شرقی و پیگیری و اقدامات در سالهای گذشته و جلسات منعقده با شهرداری و تعاملات انجام گرفته توضیحاتی ارائه نمودند و افزودند باید در احداث دیواره ها شرایط و تدابیر لازمه طبق دستورالعمل ها و ضوابط و سیلابها در نظر گرفته شود و نیز در خواست نمودند که در صورت رضایت مالک باغ،ضلع شرقی رودخانه به سمت شرق هدایت شود می توان مشکل را حل کرد و جهت احداث کمربندی که از پروژه ها عمرانی می باشد با شهرداری همکاری خواهند نمود و به لایروبی 2 مرحله رودخانه ضلع شرقی در سالهای گذشته اشاره نمودند.

IMG_4370
آقای آیت نظری اصل به مشکل آبهای هدایت شده از سمت مهرگان و کالورت انتهای رودخانه قسمت میانه آباد و ارتفاع پایین دیوار و کانال کشاورزان اشاره و خواستار حل این مشکلات شدند.
آقای حسن بهتویی به مشکل تخریب رودخانه ها در سطح شهرستان اشاره و خواستار همکاری اداره آب منطقه ای با شهردار محترم در اجرای پروژه کمربندی شرقی شدند که ایشان نیز قول مساعد دادند .

IMG_4363
آقای قدوسیان ضمن تقدیر و تشکر از آقای مهدیون و پرسنل خدوم ایشان اشاره نمودند که بحث رودخانه شرقی با حفظ عدالت و با لحاظ حفظ حق الناس و منافع عمومی مردم انجام پذیرد. سپس آقای علی اکبر کرمی نیز از خدمات آب منطقه ای شهرستان تقدیر و تشکر نمودند و خواستار همکاری دوجانبه شهرداری و آب منطقه ای شدند و در ادامه آقای هاشمی شهردار محترم نیز ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از اقدامات احداث دیواره و حرایم و بستر طبق نقشه های اعلامی آب منطقه ای اعلام نمودند و مالک باغ آقای رحمت آبادی نیز گزارشی از خسارت به باغ خود ارائه و خواستار ارائه راهکار شدند .

IMG_4366

آقای حیدر محمد حسن لی سوالاتی در خصوص عدم اخذ مجوز لازم از آب منطقه ای توسط شهردار محترم و نیز مشخصات فنی دیوار مطرح نمودند و مشخص شدن تکلیف مالکین و باغات و همچنین هزینه ساماندهی شدند.آقای مهدیون اعلام نمودند که وظیفه آب منطقه ای اعلام حریم و بستر می باشد و خارج از حریم و بستر جز وظیفه آب منطقه ای نیست و نیز ایشان از پیگیری بودجه جهت اختصاص ساماندهی رودخانه با اولویت شریفیه خبر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.