بسم الله الرحمن الرحیم
به حول و قوه ی الهی در مروخ 13 اردیبهشت 99 جلسه ای با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر ،جناب آقای دکتر هاشمی شهردار محترم شریفیه،جناب آقای فیض الهی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز و سرکار خانم دکتر بنی هاشمیان رئیس محترم مرکز بهداشت شریفیه و هیات همراه تشکیل شد.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز شد.
آقای احمد قدوسیان در ابتدا رحلت حضرت خدیجه کبری (س) را تسلیت گفتند و ضمن خیر مقدم به حاضرین از زحمات جناب آقای مهندس رجبی تقدیر و تشکر نمودند و بابت حضور خانم کرباسی تبریک گفتند .ایشان با رعایت دستور جلسه به عنوان بررسی مسائل بهداشتی شهر ،به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شورا و شهرداری شریفیه در امر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهر پرداختند و همچنین آمادگی مجموعه مدیریت شهری شریفیه برای همکاری بیشتر با مرکز بهداشت شهر را اعلام نمودند . آقای قدوسیان برخی مطالبات به حق شهروندان از جمله احداث پایگاه سلامت در منطقه محروم شهر بصورت مشارکتی،احداث پایگاه اورژانس جاده ای بصورت مشارکتی ،احداث درمانگاه شبانه روزی بصورت مشارکتی و رسیدگی به فاضلاب های خانگی را خواستار شدند.
آقای مهندس فیض الهی ضمن تبریک روز شورا ، روز معلم ، روز کارگر و نیز تسلیت بمناسبت وفات حضرت خدیجه کبری(س) از اقدامات شورا و شهرداری شریفیه در امر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر نمودند و همچنین به مدیریت خوب در سطح کشور که با همکاری و تعامل خوب مردم اتفاق افتاد اشاره نمودند. ایشان در ادامه گزارشی از خدمات انجام شده در ارتباط با ویروس کرونا در سال 98 از جمله واکسیانسیون ،غربالگری تیروئید ، مراقبت اطفال و سالمندان ، مادران باردار ، فشار خون و دیابت ارائه نمودند و افزودند که غربالگری در شهر شریفیه به میزان 99 درصد بوده است .ایشان در ادامه گزارش مبسوطی از بازدید،اخطار و پلمپ اماکن تجاری در سطح شهر شریفیه ارائه نمودند و از اقدامات شهرداری در امر اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا تقدیر و تشکر نمودند .آقای فیض الهی خواستار تشکیل مجمع خیرین سلامت در شهر شریفیه شدند و ضمن قول مساعد جهت پیگیری مطالبات شهروندان خبر دادند ، از راه اندازی داروخانه جدید در شهر شریفیه در آینده نزدیک خبر دادند و خواستار نصب دوربین در صورت امکان در مرکز بهداشت شهر شریفیه شدند.
آقای حسن بهتویی ضمن انتقاد از عدم ارائه خدمات بهداشتی مناسب به شهروندان ،افزودند با توجه به پیگیری 18 ساله مجموعه شورا و شهرداری جهت برقراری درمانگاه شبانه روزی متاسفانه هنوز نتیجه حاصل نشده است، ایشان خواستار پیگیری هر چه بیشتر این مطالبه عمومی مردمی شدند.
آقای آیت نظری اصل از خدمات خانم دکتر بنی هاشمیان ، خانم دکتر ذبیحیان ، آقایان رجبی و پارسا و مجموعه درمانی مرکز بهداشت شریفیه تقدیر و تشکر نمودند .ایشان به مشکل تجمع در مرکز دفتر پیشخوان خدمات ارتباطی، نانوایی ها از جمله سنگک و بربری در ماه رمضان اشاره نمودند و افزودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا پروتکل ها و تدابیری اتخاذ گردد تا نگرانی های شهروندان در این مورد برطرف گردد.
آقای علی اکبر کرمی از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز و مرکز بهداشت شهر شریفیه تقدیر و تشکر نمودند.
آقای حیدر محمد حسن لی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مرکز بهداشت شهر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز به مشکل تاکسی های شهری که با ظرفیت کامل جابجایی مسافران را انجام می دهند اشاره نمودند که نیاز پیگیری دارد .ایشان در ادامه افزودند برخی اصناف از جمله آرایشگاهها نیاز به پروتکل و آموزشهای بهداشتی مناسب را دارند.
آقای دکتر هاشمی ضمن خیر مقدم به حاضرین و خداقوت به همه دست اندرکاران حوزه بهداشت و و درمان کشور از مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز و مرکز بهداشت شریفیه تقدیر و تشکر نمودند . ایشان به اقدامات انجام شده از جمله ضد عفونی کردن اماکن عمومی طبق پروتکل های اعلامی وزرات بهداشت اشاره نمودند و از اعلام آمادگی مجموعه مدیریت شهری جهت واگذاری مکان برای احداث اورژانس جاده ای خبر دادند .
آقای مهندس فیض الهی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه از پیشنهاد برگزاری یک جلسه در ماه جهت بیان،بررسی و پیگیری اقدامات حوزه بهداشتی شهر خبر دادند.

1 دیدگاه برای “جلسه با سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز

  1. شورای اسلامی شهر شریفیه گفته:

    باسلام
    نظارت و پیگیری های شورا در خصوص مسائل بهداشتی شهر وظیفه قانونی شورا می باشد و شورا و شهرداری با همکاری مرکز خانه سلامت شهر و بهداشت و درمان شهرستان البرز در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا و احداث درمانگاه شبانه روزی ، احداث خانه سلامت در کوی محروم شهر ، احداث اورژانس جاده ای بصورت مشارکتی و مشکلات بهداشتی اقدام نمایند.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.