بسم الله الرحمن الرحیم
به حول و قوه ی الهی در مورخ 28 مرداد 99 جلسه ای با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر شریفیه ، جناب آقای دکتر هاشمی شهردار محترم شریفیه ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز ، جناب آقای مهندس فیض اللهی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز ، جناب آقای مهندس قندی بخشدار محترم محمدیه ، جناب سروان حاجیلو جانشین محترم کلانتری 14 شریفیه و تعدادی از ائمه جماعات محترم مساجد شهر ، هیات امنای مساجد ، هیات های مذهبی و مداحان تشکیل شد.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

جلسه به ریاست بخشدار محترم آغاز شد . آقای مهندس قندی در ابتدا ضمن خیر مقدم به حاضرین از اعضای محترم شورای اسلامی شهر شریفیه و شهردار محترم به جهت برگزاری جلسه دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محر م صفر سال 1399 تقدیر و تشکر نمودند و همچنین به شرایط جامعه و ویروس کرونا اشاره نمودند و اهمیت برگزاری مراسم شعور حسینی با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان نمودند و به برخی شایعات و انحرافات از سوی برخی فرقه ها اشاره نمودند و افزودند که همگی باید این توطئه را خنثی کنیم و همه ما موظف به رعایت فرمایشات مقام معظم رهبری طبق دستورالعملهای بهداشتی هستیم .
آقای فیض اللهی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نمودند و عنوان نمودند که برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر با رعایت دستورالعمل جامع سازمان تبلیغات اسلامی صورت پذیرد مخصوصا در فضای باز ، طرح هر خانه یک حسینیه و ثبت در سامانه بیرق و گرفتن مجوز شدند و در ادامه با توجه به شیوع و جهت ویروس کرونا خواستار رعایت کامل مسائل بهداشتی شدند . سپس آقای جانی مسئول بهداشت محیط افزودند برپایی مجالس عمومی ممنوع بوده و پخش نذورات بصورت جیره خشک بوده و در صورت تهیه غذا با نظارت کامل بهداشت و رعایت مسائل بهداشتی و پخش غذا در منازل انجام شود.
حجت الاسلام حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم به عدم اعتبار مجوز هیات ها در 2 ماه محرم و صفر اشاره نمودند و در همین خصوص خواستار ثبت نام در سامانه بیرق و گرفتن مجوز شدند . ایشان در ادامه گزارشی از مصوبات صورتجلسه مشترک کار گروه تخصصی امور اجتماعی فرهنگی سلامت و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان البرز ارائه نمودندرو به رعایت کاهش ساعات اداری از یک تا دو ساعات ، ممنوعیت استفاده از طبل و سنج ، استفاده از زنجیر شخصی ، عدم جابجایی هیات ها ، استفاده از ماسک بصورت مستمر ، برگزاری روضه ها در فضای باز با نفرات کم ، کمکهای مومنانه موسسات ، پخش نذورات در درب منازل اشاره نمودند و در این خصوص مطالبی بیان نمودند و خواستار رعایت کامل مسائل بهداشتی طبق دستورالعملهای بهداشتی شدند.
جناب سروان حاجیلو خواستار ارائه ساعات فعالیت هیاتها و ایستگاهها سلامت به کلانتری شدند.
در ادامه تعدادی از نمایندگان هیاتها مطالبی بیان نمودند و آقای علی کربلا محمدی گزارشی از فعالیت های موکب حضرت زینب(س) در امور زلزله و سیل ارائه نمودند و آقای حمید کردی برگزاری مراسم با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در بوستان یاس را پیشنهاد دادند.
آقای حیدر محمد حسن لی نیز به اهمیت زیارت امام حسین (ع) و رعایت کامل مسائل بهداشتی و عدم تجمع اشاره نمودند و از مداحان و سخنرانان خواستند که زمان مداحی و سخنرانی را کم کنند .
آقای آیت نظری اصل به برگزاری مراسم عزاداری توسط بانوان در منازل اشاره و خواستار توجه و رسیدگی به آنها شدند .
آقای دکتر هاشمی ضمن خیر مقدم به حاضرین از آمادگی شهرداری برای در اختیار گذاشتن حیاط شهرداری برای برگزاری مراسمات ، ضد عفونی نمودن معابر و توزیع ماسک با همکاری شهرداری و بسیج بین هیات های ثبت شده در سامانه بیرق خبر دادند.
پیشنهاد گردید به جای ایستگاه صلواتی ، ایستگاه سلامت (پخش ماسک و مواد ضد عفونی کننده ، جیره خشک ) با گرفتن مجوز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان البرز برپا شوند.

1 دیدگاه برای “جلسه دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محر م صفر سال 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.