بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی در مورخ 26 اردیبهشت 1400 جلسه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه با حضور اعضاء محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر ، جناب آقای مهندس فلاح امینی شهردار محترم ، جناب آقای مهندس شعبانی مسئول محترم حراست شورا و شهرداری تشکیل شد.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز گردید.
آقای احمد قدوسیان ضمن بزرگداشت روز حکیم عمر خیام ، روز اهدای عضو و روز زندگی را تبریک گفتند و مطالبی نیز در این خصوص بیان نمودند. ایشان به فرمایش مقام معظم رهبری در روز شوراها اشاره نمودند
خدمت به مردم:
با تكیه و امید به فضل الهى بار این مسؤولیت را بر دوش كشیده همه‌ى توان خود را به اداى وظایفى كه در قانون براى این شوراها معین است، مصروف كنند و خدمت به مردم را كه از بزرگترین عبادات است سرلوحه‌ى همه‌ى انگیزه‌هاى خود قرار دهند.
از آنجا كه شوراها از مظاهر مشاركت مردمى و براى تسهیل امور مردم است، اعضاء محترم ارتباط دائمى خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشكلات آنان را وظیفه‌ى مستمر خود بدانند و دسترسى مردم را به خود، آسان سازند.
اعضاء محترم ارتباط دائمى خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشكلات آنان را وظیفه‌ى مستمر خود بدانند و دسترسى مردم را به خود، آسان سازند.
معيار مردم‌ برای‌ قضاوت‌ در مورد مسؤولان‌ و مديران‌ كشور، عملكرد آنها در عرصه‌ خدمتگزاری‌ به‌ ملت‌ است‌ و هيچ‌ كاری‌ فوری‌تر و مهمتر از خدمت‌ به‌ مردم‌ وجود ندارد.
از اولين روز آغاز به كار و بدون هدر دادن حتى يك روز، شانه به زيربار سنگينى كه بر عهده‌ى شما نهاده شده بدهيد و مسابقه در خدمت‌رسانى را آغاز كنید.
عمل به وظایف قانونی شوراها :
حدود و وظایف شوراهاى اسلامى كه در قانون معین شده باید در قول و عمل به طور كامل رعایت شود. اعضاء شوراها وظایف خود را به درستى بشناسند و بر تحقق آن همت بگمارند و چیزى را كه در قانون پیش‌بینى نشده و یا به خاطر واقعیتهاى كشور و دولت، قادر به انجام دادن آن نیستند، وعده ندهند و مردم را از كمك و اقدام شوراهاى اسلامى مأیوس نسازند.
وظايفى كه براى شوراها در قانون ذكر شده، همان وظايفى است كه اگر شوراهاى ما ان‌شاءاللَّه بتوانند اين وظايف را به طور كامل به انجام برسانند، بسيارى از مشكلات جارى مردم برطرف خواهد شد و اين موارد را قانون‌گذاران با دقّت در قانون اساسى و در قانون عرفى معيّن كرده‌اند.
مردم به نظام و نهادهاى آن علاقه‌مندند و توقّعى كه از مسؤولان دارند، كار و خدمت و انجام دادن وظايفشان است. در اين خصوص، فرقى بين شوراى شهر، مجلس شوراى اسلامى، دولت و بقيه‌ى دستگاهها نيست؛ هركدام وظيفه‌ى خود را انجام دهند، مردم را به خودشان علاقه‌مند و دلگرم خواهند كرد. اگر كسانى وظيفه‌ى خود را انجام ندهند، كوتاهى كنند، به كارهاى ديگر سرگرم شوند و احياناً افساد كنند – كمااين‌كه در بعضى از موارد مشاهده شده است كسانى‌كه مردم آنها را براى كارى انتخاب كردند، به‌جاى اين‌كه به آن كار بپردازند، به كارهايى پرداختند كه مطلقاً به نفع مردم نيست، بلكه به زيان مردم است – طبعاً مردم دلسرد خواهند شد.
تفاهم و همدلی و دوری از مناقشات سیاسی و جناحی :
براى كسب توفیق در وظایف شوراهاى اسلامى، شرط اول آن است كه اعضاء شوراهاى اسلامى هر شهر یا روستا در عمل با یكدیگر تفاهم و همدلى داشته باشند. بدون این شرط مهم، یقینا این نهاد تازه تأسیس نخواهد توانست براى مردم منشأ خیر و صلاح گردد.
مناقشات سیاسى و جناحى و ورود در هر اقدامى كه اعضاء شوراى اسلامى را از اتحاد عملى خود دور كند، براى این شوراها مضر و ناروا است.
یک شرط اساسی آن است که انگیزه های جناحی و حزبی، این شوراها را عرصه ی تاخت و تاز خود نکند و آن را از کار اصلی خود باز ندارد. توفیق نسبی شوراهای دور دوم در مقایسه با دوره ی پیش از آن در بسیاری از کلانشهرها، آزمون عینی این حقیقت است.
این شرط، به ویژه در گزینش شهرداران و دهیاران، اهمیت می یابد. ملاک این گزینش، باید امانت و دینداری، کفایت و کارآمدی، نجابت و حسن سلوک با مردم باشد.
دخالت جناح بندیها و انگیزه های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه ی مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می اندازد و آن را کم سود و گاه، زیانبخش می سازد.
که کسب توفیق در وظایف شوراها شرط اول آنست که اعضای شوراها با هم تفاهم و همدلی داشته باشند و مناقشات سیاسی جناحی که موجب عدم اتحاد شورا می شود را برای شورا مضر و نادرست دانستند و از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت درتسهیل امور برای مردم است ، اعضای محترم شورا ارتباط دائمی خود با مردم داشته باشند و حضور در میان آنها و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود آسان سازند ، حدود وظایف شوراهای اسلامی که در قانون معین شده باید در قول و عمل به طور کامل رعایت شود .
در ادامه در خصوص موضوعات مهم از جمله قنات ، بوستان بانوان ، حمام قدیمی و پروژه های دیگر شهر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سپس آقای مهندس فلاح امینی شهردار محترم به تماس تلفنی خود با آقای ولدی مدیرعامل راه آهن شمال2 در خصوص اجرای دیوار حائل حریم راه آهن اشاره نمودند که نظر شرکت راه آهن بر انجام این پروژه بعد از تامین مصالح از سوی راه آهن و اجرا توسط شهرداری می باشد که تبعات آن در صورت اجرای آن توسط شهردار بر عهده شهردار خواهد بود .
اعضای هیات رئیسه و شهردار محترم و معاون شهردار در خصوص نحوه مشارکت و اجرای دیوار کشی حریم راه آهن و تبعات آن و نحوه نظارت آن و همچنین در خصوص جابجایی فنس ضلع جنوبی مزار و درخواستهای مردمی و باغداران بحث و تبادل نظر نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.