به حول و قوه ی الهی جلسه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه با حضور اعضاء و دبیر محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر،جناب آقای دکتر هاشمی شهردار محترم شریفیه برگزار گردید.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز شد.
آقای احمد قدوسیان پیشاپیش ولادت امام هادی(ع)، عید سعید غدیر و ولادت امام موسی کاظم (ع) را تبریک گفتند.ایشان به بند2 ماده 2 وظايف و اختيارات هيئت رئيسه شوراها که اعلام می دارد تدوين برنامه‌ها، خط مشي ها و سياستهاي اداره شورا می باشد كه به تصويب شورا خواهد رسيد اشاره نمودند سپس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص هزینه آماده سازی معابر را که در خصوص اخذ وجه توسط شهرداری در جلسه قرائت گردید و این موضوع به شهرداری ارجاع داده شده است.
سپس آقای نظری اصل بند1 ماده 55 قانون شهرداری نیز قرائت نمودند.
در خصوص تعریف آماده سازی موارد زیر مطرح گردید.
بند6 ماده 1 آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن که آماده سازی زمین : فعالیت هایی که به منظور بهره برداری از اراضی خام برای آماده سازی جهت احداث و بهره برداری ضروری می باشد که شامل تسطیح زمین، اجرای جوی، جدول، زیر سازی و اسفالت معابر، شبکه های تاسیسات زیربنایی و احداث مساجد است.
مواد 22 و 23 آیین نامه اجرایی قانون زمین شهری،آماده‌سازی زمین عبارت از مجموعه عملیاتی است که مطابق دستورالعمل وزارت مسکن و شهرسازی زمین را برای احداث مسکن مهیا می‌سازد که‌شامل موارد زیر می‌باشد:
‌الف عملیات زیربنایی از قبل تعیین بروکف، تسطیح و آسفالت معابر، تأمین شبکه‌های تأسیساتی آب و برق، جمع‌آوری و دفع آبهای سطحی و فاضلاب و‌غیره.
ب عملیات روستایی مانند احداث مدارس، درمانگاه، واحد انتظامی، فضای سبز، اداره آتش‌نشانی، اماکن تجاری و نظایر آن.
حاضرین در جلسه در خصوص رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بحث و تبادل نظر نمودند.
در پایان آقای حسن بهتویی در خصوص احداث پل برای باغداران که از کوی گلستان رفت و آمد می کنند گزارش مبسوطی ارائه نمودند.و همچنین خواستار رسیدگی به کارکنان خدوم شهرداری شهر شریفیه شدند و از زحمات شبانه روزی آنها تقدیر و تشکر نمودند.
آقای مهندس رمضانی دبیر محترم هیات رئیسه شورا نیز در خصوص جلسه هفته آینده با موضوع انتخاب هیات رئیسه جدید مطالبی بیان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.