بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی در مورخ 17 مهر 98 جلسه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه با حضور اعضاء محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر،جناب آقای دکتر هاشمی شهردار محترم شریفیه برگزار گردید.
آقای احمد قدوسیان انتصاب جناب سروان شعبانی به سمت فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری شهر شریفیه را تبریک گفتند و از خدمات جناب سروان میرزایی تقدیر و تشکر نمودند.
اعضای محترم هیات رئیسه از خدمات جناب آقای دکتر حسین هاشمی مولف برنامه توسعه راهبردی شهر شریفیه تا سال 1414 که با عنایت به تخصص ایشان در این حوزه که بصورت رایگان و به مدت شش ماه خارج از وقت اداری انجام نموده اند صمیمانه قدردانی نمودند.همچنین از آقای دکتر هاشمی شهردار محترم و آقای رشوند مسئول محترم امور مالی شهرداری بخاطر ارائه به موقع گزارش شش ماهه اول سال 98 تقدیر و تشکر نمودند.
اعضای محترم شورای اسلامی شهر و اعضای محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر پس از دو ماه بررسی دقیق و مشورت با کارشناسان ذی ربط و بحث و گفتگو در جلسات رسمی عادی و فوق العاده و جلسات فرعی هیات رئیسه با حضور دکتر حسین هاشمی مولف برنامه توسعه راهبردی شهر شریفیه تا سال 1414 در صحن شورای اسلامی شهر شریفیه با اکثریت آراء مصوب گردید.
آقای محمدرضا رضایی مسئول گروه سرود ثارالله شهر شریفیه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و هنری گروه سرود ثارالله ارائه نمودند و توضیحاتی در خصوص اعزام گروه سرود به کربلای معلی به مناسبت اربعین حسینی ارائه نمودند.اعضای محترم شورا و شهردار محترم نیز بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جهت استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان ،از حمایتهای مادی و معنوی مجموعه مدیریت شهری از جوانان فعال و انقلابی در حوزه های فرهنگی و هنری و دیگر حوزه ها خبر دادند .
آقای قدوسیان در خصوص نحوه اداره کمیسیون های شورا با استناد به ماده 7 دستورالعمل شرح وظايف، تركيب، تعداد و چگونگي اداره كميسيون‌هاي شوراهاي اسلامي شهر، شهرستان، استان و عالي استان‌ها مصوب 10/ 12 / 1385 شورای عالی استانها مقرر می دارد كميسيون‌هاي شورا موظفند با توجه به ماهيت و نوع طرح‌ها، برنامه‌ها، لوايح و مسائل ارجاعي به آنها از سوی رییس شورا یا هیئت رییسه در مقام کمیسیون اصلی یا بعنوان کمیسیون فرعی با تشکیل جلسه رسمی به بررسی كارشناسي آنها پرداخته و نهايتاً نظرات خود را در قالب مصوبه كميسيون‌ كه به تأیيد اكثريت اعضاي كميسيون رسيده به رئيس شورا ارائه نمایند. رئیس شورا پس از اعلام وصول طرح موضوع را در دستور جلسه جهت دفاع از طرح توسط رئیس کمیسیون منعکس خواهد نمود و همچنین در ماده 12 همان دستورالعمل مقرر می دارد وظايف كلي و عام كميسيون‌ها به شرح زير مي‌باشد:
1- بررسي طرح‌ها، پيشنهادات، لوايح و مكاتبات واصله
2- ارائه پيشنهادات و طرح‌هاي جديد به هيئت رئيسه و اجلاس عمومي
3- ارائه راهكارهاي لازم به منظور افزايش كارآمدي و اثربخشي شوراها
4- پیشنهاد دعوت از نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي و متخصصین توسط رییس شورا به منظور استماع سخنان و ديدگاه‌هاي آنان در بررسي طرح‌ها و لوايح.
5- بررسي مشكلات و نارسايي‌هاي ارجاعي از سوي شوراهاي موضوع آيين‌نامه براساس ماهيت و نوع فعاليت هر کمیسیون.
6- بررسي و انطباق مصوبات شوراهاي پایه در شوراهاي فرادست مربوطه بنابه تخصص و موضوع كار هر کمیسیون
تبصره 1 – وظایف جداگانه و تخصصی هرکدام از کمیسیونهای چهارگانه با توجه به چارچوب و عناوین و موضوع هر کمیسیون توسط شورا تعریف و ابلاغ خواهد شد.
تبصره 2 – هرکدام از کمیسیونهای شورا برای ثبت مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات و همچنین نگهداری مطلوب سوابق مکاتبات و مراسلات، دفتر صورتجلسه جداگانه خواهند داشت که در آن تمامی مذاکرات، مباحث، دستورجلسات، تصمیمات و مصوبات همچنین نحوه حضور و غیاب اعضای کمیسیون ثبت خواهد شد و به امضاء کلیه اعضاء خواهد رسید.
تبصره 3 – برای اجرای مفاد تبصره 2 و انجام سایر امور محوله به کمیسیونها و پیگیری امور مربوطه هر کمیسیون یک نفر کارشناس مرتبط و خبره را بعنوان دبیر کمیسیون جذب خواهند نمود.
و همچنین با استناد به ماده6 همان دستورالعمل مقرر می دارد رئیس کمیسیون موظف است هر ماه یکبار گزارشی از نحوه تشکیل جلسات،تعداد جلسات و چگونگی حضور و غیاب اعضا را به رئیس شورا ارائه نماید . در کمیسیون های پنجگانه شورای اسلامی شهر شریفیه کمیسیون برنامه،بودجه و عمران شهری امتیاز لازم در راستای دستورالعمل شرح وظایف ترکیب و تعداد و چگونگی اداره کمیسیون های شورای اسلامی شهر گرفته است و دیگر کمیسیون ها بایستی بر طبق دستورالعمل شرح وظایف ترکیب و تعداد و چگونگی اداره کمیسیون های شورای اسلامی شهر وظایف خود را به نحوه قانونی انجام دهند.
در پایان نامه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در خصوص نامگذاری شهدا در بلوار ،خیابان و کوچه ها در جلسه قرائت گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.