بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی در مورخ 30 مهر 98 جلسه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه با حضور اعضاء محترم و دبیر محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر،جناب آقای دکتر هاشمی شهردار محترم،جناب آقای مهندس شعبانی معاون محترم شهردار،جناب آقای مهدی مرادی مسئول محترم واحد حمل و نقل برگزار گردید. جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز گردید.
آقای احمد قدوسیان رحلت پیامبر اکرم(ص)،شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) را خدمت حاضرین تسلیت گفتند و افزودند ان شاءالله از محبان آن بزرگواران باشیم.
سپس آقای بهتویی لایحه نامگذاری معابر،میادین،خیابانها،کوی و کوچه در حوزه شهری را در جلسه قرائت نمودند.
آقای مرادی توضیحاتی در رابطه با نام های موجود و نام هایی که نیاز به اصلاح دارد و معابر بی نام مواردی را اشاره نمودند و علت نام های پیشنهادی در لایحه شهرداری را بیان نمودند.
آقای آیت نظری اصل از اسامی مناسبی که باعث ایجاد روحیه افتخار ملی و حماسی و انبساط خاطر و تلطیف اخلاقی و عاطفی مردم و بیانگر غنای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی باشد استفاده گردد و همچنین از نام های مرتبط با هویت محله استقبال نمودند.
آقای بهتویی از نام اشخاص معنوی و آموزشی و علمی و فرهنگی و تربیتی که در گذشته در نامگذاری معابر و میادین و خیابانها و کوچه های در حوزه شهر استفاده شده است و تجاربی که در گذشته در خصوص نامگذاری معابر شهری داشتند را در جلسه عنوان نمودند.
آقای قدوسیان با اشاره به بند 8 ماده اول آئین نامه نامگذاری شهرها،خیابانها،اماکن و موسسات عمومی مصوب 6/ 9 / 1375 مقرر می دارد “در نامگذاری علاوه بر توجه به شخصیت های ملی و قهرمانان،به شخصیت های محلی هر منطقه نیز توجه شود” افزودند ما شخصیت های محلی که خدمات معنوی و مادی را در شهر شریفیه انجام نموده اند داریم از جمله:شیخ رحیم افشار مقدم،شیخ علی اکبر علویری،شیخ رجب خمسه،شیخ ابوالفضل سپونی،شیخ اسماعیل زاده اصفهانی،جانباز شهید قاسم یاوری مسرور شهدای مهاجر شهر،غلامعلی کردی،حجت الاسلام سید علی پرپینچی و سید احمد پرپینچی،احمد بهتویی،حبیب خمسه،عزیزی،علیجانی و دیگر عزیزان … ،که سبب زنده نگه داشتن تاریخ شهر شریفیه خواهند شد.ایشان در خصوص کوچه هایی که دارای نام های دو بخشی هستند مواردی را مطرح نمودند و خواستار تک بخشی شدن آن نامها شدند.و همچنین از هویت 1300 ساله شهر شریفیه که نام های مختلفی از جمله صامغان،راه چمان،راه چمن،شرف آباد و شریف آباد خبر دادند و افزودند بعضی از خیابانها و کمربندی ها و کوی ها به این نامها مزین گردند.
جناب آقای هاشمی در خصوص نامگذاری معابر به گونه ای که علاوه بر احترام به شخصیت های برجسته محلی سهولت در دسترسی توسط اشخاصی که آشنا به شهر شریفیه نیستند را مهم دانستند که حدالامکان نامهای مرتبط و مشابه در یک مسیر انتخاب گردند

در پایان حاضرین در همین رابطه بحث و تبادل نظر نمودند و خواستار تحقیق بیشتر در انتخاب بهتر نام ها شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.