بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی در مورخ 11 آبان 98 جلسه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه با حضور اعضاء محترم و دبیر محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر،جناب آقای دکتر هاشمی شهردار محترم،جناب آقای مهندس اسفرورینی مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری برگزار گردید. جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز گردید.
آقای احمد قدوسیان شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت و آغاز امامت امام زمان(عج الله) را تبریک گفتند.ایشان در ادامه روز 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358،روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز را گرامی داشتند و در این خصوص مطالبی را بیان نمودند.همچنین ایشان روز فرهنگ عمومی را نیز تبریک گفتند و به اهمیت فرهنگ در امنیت جامعه اشاره نمودند.
آقای دکتر هاشمی در خصوص جلسه روز جمعه 10/ 8 / 98 با رانندگان مینی بوس ها با موضوع تشکیل خط واحد حمل و نقل همگانی اتوبوس یا مینی بوس در شهرداری شریفیه برگزار گردیده بود گزارشی ارائه نمودند .در همین رابطه ایشان گزارش 33 روزه که توسط آقای مرادی مسئول واحد حمل و نقل شهرداری تهیه گردیده بود با موضوع عملکرد رانندگان مینی بوس در خط شریفیه – قزوین ، که متاسفانه 50 درصد از آنها صبح ها در خط حضور ندارند و الباقی در حدود 11 روز حضور داشته و تنها یک نفر 27 روز حضور داشته است همچنین گزارش های شهروندان با موضوع خود مختاری و بی نظمی و عدم توانایی کنترل خط مطرح گردید..جهت حضور در خط اکثر رانندگان حاضر به فعالیت بوده که حداکثر 10 الی 15 دقیقه یک ماشین حرکت کند و شرایط حضور در خط از طریق مزایده عمومی مشخص خواهد شد. در ادامه در خصوص انتخاب چند راننده برای خط و شرایط حضور در خط و شرایط مشابه در شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان مطرح گردید و اولویت با بومی ها و رانندگان که شرکت تعاونی دارند و نیز اولویت با وسایل نقلیه مینی بوس می باشد
در ادامه آقای بهتویی گزارشی از جلسه ستاد یادواره شهدا مورخ 10/8/98 ارائه نمودند که این مراسم روز 15 آبان ماه در سالن میثاق برگزار خواهد شد.حاضرین در خصوص بحثهای مالی و تبلیغاتی و هماهنگی بین شورا و شهرداری و ستاد یادواره بحث و تبادل نظر نمودند که آقای شهردار از هماهنگی با آقای اندیشگر جهت پیگیری هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم خبر دادند و از عدم هماهنگی برخی از مسئولین ستاد با شورا و شهرداری انتقاد نمودند.
سپس آقای بهتویی به پیگیری از واحد حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین جهت حل مشکل زمین چمن اشاره و خواستار پیگیری آن شدند.
آقای آیت نظری اصل به فعالیت کارگاه قالی بافی در حسینیه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در کوی استاد شهریار اشاره نمودند که باعث اشتغال حدود 60 نفر شده است و درخواست مسئول قالی بافی آنجا که برطرف نمودن مشکل بیمه قالی بافهای فعال در آن کارگاه می باشد مطرح نمودند و خواستار پیگیری شورا و شهرداری از نهادهای مربوطه شدند.
آقای قدوسیان به جلسه هماهنگی برگزاری مراسم 13 آبان در بخشداری محمدیه اشاره نمودند و خواستار حضور همه همکاران شورا و شهردار محترم در این مراسم شدند .این مراسم روز 13 آبان راس ساعت 10 صبح از مقابل مسجد امام خمینی(ره) واقع در خیابان ولی عصر(عج الله) حرکت آغاز می گردد و تا انتهای خیابان شهدا ادامه خواهد داشت و در مزار شهدا سخنرانی انجام خواهد شد.
ایشان در ادامه به حضور مسئولین آب منطقه ای شهرستان البرز در شهر شریفیه جهت لایروبی رودخانه غربی و شرقی اشاره نمودند همچنین ایشان از تاکید خود به مسئولین آب منطقه ای شهرستان البرز در خصوص انجام تعهدات شرکت آب منطقه ای استان قزوین و شهرستان البرز که در صورتجلسه مورخه 11/3/98 در سالن اجتماعات استانداری مقرر گردیده است خبر دادند .

در صورتجلسه مذکور مقرر گردیده است:
الف-جهت کاهش دبی آب رودخانه غربی موضوع احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی شهرک مهرگان و یا احداث حوضچه تاخیری در ضلع شمال اتوبان تهران توسط مشاور شرکت آب منطقه ای استان بررسی و با شرایط موجود طرح ساماندهی رودخانه به همراه سازه جهت تصمیم گیری ظرف مدت یک ماه به استانداری ارائه گردد.
ب:احداث دیوار سنگی و رفع معارضین رودخانه شرقی به عهده شرکت آب منطقه ای بوده و شهرداری شریفیه برابر استعلام از شرکت آب منطقه ای نسبت به ساماندهی رودخانه شرقی اقدام نماید.هزینه های احداث دیوار سنگی توسط شهرداری شریفیه و شرکت آب منطقه ای استان و مدیریت بحران استانداری تامین گردد.
پ:شرکت آب منطقه ای استان موظف است نسبت به آزادسازی بستر مورد نیاز برای عبور ایمن سیلاب به عرض ۱۹ متر ظرف مدت سه ماه اقدام نماید.
ت:در خصوص تعیین تکلیف ساختمانهای احداث شده در بستر و حریم رودخانه شرقی،آب منطقه ای نظر نهایی خود را در مورد نحوه تامین راه دسترسی ساختمانهای مذکور طی یکماه به شهرداری شریفیه و استانداری اعلام نماید.
از جمله لایروبی و ساماندهی رودخانه های غربی و شرقی استانداری محترم در که وظیفه ذاتی آب منطقه ای در خصوص لایروبی و احداث دیواره شرقی و تملک اراضی معارضین و کمک شهرداری در بحث سنگ و مصالح توضیحاتی ارائه نمودند.
در پایان حاضرین در خصوص حل مشکل معارضین بلوار شهید بهشتی و بلوار ولایت و آخرین وضعیت آنها بحث و تبادل نظر نمودند.
***
مصوبه:
9-مقرر گردید از مسئولین حمل و نقل شهرهای محمدیه وبیدستان و اقبالیه جهت هماهنگی و تعامل بیشتر و شرایط مزایده عمومی در جلسه آینده دعوت بعمل آید همچنین از تعدادی از رانندگان بومی که شرکت تعاونی دارند در این جلسه دعوت بعمل آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.