بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی در مورخ 13 مرداد 99 جلسه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه با حضور اعضاء و دبیر محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر و جناب آقای دکتر هاشمی شهردار محترم شریفیه برگزار گردید.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز گردید.
آقای احمد قدوسیان ولادت امام هادی (ع) و عید سعید غدیرخم را تبریک گفتند . ایشان در ابتدای جلسه مصوبات جلسه رسمی شورا با موضوع برگزاری مراسم بزرگداشت عید سعیدغدیرخم را در جلسه قرائت نمودند و حاضرین نظرات خود را اعلام نمودند.
در ادامه آقای هاشمی شهردار محترم توضیحاتی را در خصوص مزایده حمل و نقل عمومی (مینی بوس) ارائه نمودند که هیچ استقبالی از این مزایده توسط شرکتها و رانندگان مینی بوس صورت نپذیرفته است و افزودند با شرایط موجود که ناوگان حمل و نقل عمومی در اکثر شهرها تعطیل می باشد بهتر است تا بهبود شرایط عمومی جامعه اقدام نکنند . سپس ایشان توضیحاتی در خصوص پروژه روکش آسفالت معابر سطح شهر مطرح نمودند و افزودند نصب سرعت گیر در معابر با نظر شورای ترافیک قابل قبول می باشد . ایشان همچنین در خصوص افزایش مسیرها جهت انجام روکش آسفالت نیز مواردی را مطرح نمودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
آقای قدوسیان دستور جلسه را با موضوع بحث و تبادل نظر در خصوص تدوین برنامه ها،خط مشی ها و سیاست های اداره شورا عنوان نمودند و اعضای محترم هیات رئیسه در راستای بند 2 ماده 2 دستورالعمل شرح وظیفه هیات رئیسه که مقرر می دارد تدوین برنامه ها،خط مشی ها و سیاست های اداره شورا که به تصویب شورا می رسد از وظایف هیات رئیسه می باشد و اعضای هیات رئیسه و دبیر هیات رئیسه شورا جستجو در برنامه سازمانها و نهادها مختلف کشور مواردی را جمع بندی نموده و خواستار تصویب و ارائه آن جهت تصویب نهایی به صحن شورا شدند.
در پایان به مشکلات تعدادی از شهروندان رسیدگی شد.
مصوبه:
11-خط مشی ها و سیاست های اداره شورا که به تصویب اعضای هیات رئیسه شورا رسید عبارتند از :
1)تصمیم گیری بر مبنای خرد جمعی
2)محوریت بر مبنای قانون مداری و منافع عمومی مردم
3)واقع بینانه با ظرفیت موجود
4)تعامل سازنده و موثر در روابط با مسئولین ذی ربط و شهروندان
5)رعایت حقوق شهروندی
6)تعهد به رشد و شکوفایی همه جانبه
7)بهسازی و بازآفرینی ظرفیت نهاد شورا
8)تعامل با مجموعه شهرداری بر پایه قانون و احترام متقابل
9)حمایت از نسل جوان و بانوان
10)اخلاق مداری و مردم سالاری دینی
11)تلاش برای حفظ جایگاه و دفاع از حقوق شورا
12)تلاش و پیگیری در تهیه و تدوین برنامه سالیانه شورا
13)پیگیری و تلاش در خصوص واقعی بودن بودجه داخلی شورا
14)نظارت دقیق بر عملکرد نماینده شورای شهر در شورای شهرستان ، کمیسیون ماده پنج(5) ، کمیسیون ماده صد (بدوی و تجدید نظر) ، کمیسیون تحویل ، کمیسیون معاملات و کمیسیون ماده 77
15)تلاش برای پیگیری برای حل و فصل مسائل و مشکلات کمیسیون ها و ارتقاء و عملکرد آنان
16)پیگیری در خصوص کارآمدی و ارتقاء عملکرد شورا
17)پیگیری و تلاش در خصوص اجرای مصوبات شورا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.