20171029_090053به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی ،آقای نصیری معاون محترم فرماندار شهرستان البرز و آقای حقایق پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و آقای شهردار و همچنین تعدادی از مسئولین مرتبط در خصوص گلزار شهدا و آرامستان تشکیل و با قرائت قرآن شروع شد .
در ابتدا آقای شهردار با عرض خیرمقدم به مهمانان به پیشینه تاریخی شهر شریفیه و همچنین دینداری و روحیه ایثارگری مردم شریف شهر شریفیه پرداختند . سپس با نمایش تعدادی نقشه از اقدامات صورت گرفته از قبیل ساخت بنای جدید غسالخانه در گلزار شهدا و آرامستان توضیحاتی ارائه دادند و در ادامه به اختلاف نظرهای موجود در رابطه با دفن وابستگان شهدا در مزار شهدا پرداختند.
سپس آقای قدوسیان با اشاره به قانون وقف و اصل 105 قانون اساسی که تصمیمات شورا نباید مخالف با موازین اسلام و قوانین کشور باشد گزارشی از نظرات مراجع عظام تقلید در خصوص دفن بستگان شهدا در مزار شهدا ارائه نمودند.

20171029_090031سپس آقای حقایق پور ضمن خیر مقدم به حضار از آقای هاشمی جهت تشکیل جلسه و اقدامات صورت گرفته در خصوص گلزار شهدا و آرامستان تقدیر و تشکر نمودند .در ادامه با اشاره به ماده 11 قانون جامع ایثارگران در خصوص اینکه تنها مرجع تصمیم گیرنده در خصوص دفن افراد عادی در مزار شهدا شخص مقام معظم رهبری میباشند سپس به تشریح آیین نامه اجرایی ماده 11 پرداختند و همکاری مسئولین مرتبط در این امر را خواستار شدند . در ادامه آقای قدوسیان انتخاب یک رویه واحد در برخورد با این نوع اختلافات که سبب بروز مشکلاتی برای عوامل شهرداری شده است را خواستار شدند.
در ادامه جناب سرهنگ خسروی با گرامیداشت شهدا و تبریک به آقای دکتر هاشمی جهت انتخاب مجدد ایشان بعنوان شهردار از لزوم نوجیه مردم توسط ائمه جمعه و جماعات معتمدین محل برای محفوظ ماندن مزار شهدا از دفن افراد عادی سخن گفتند
20171029_090016در ادامه آقای حسن بهتویی با انتقاد از عملکرد بنیاد شهید در خصوص کمبود اقدامات این بنیاد در شهر شریفیه جهت بهسازی مزار و همچنین عدم ورود این بنیاد به مشکلات پیش آمده خواستار هماهنگی جهت دفن پدر و مادر شهدا در مزار شدند . در ادامه آقای شهردار خواستار تخصیص اعتبار کافی برای امور شهدا در شهر شریفیه و همچنین پیشنهاد تخصیص 20 قطعه زمین متعلق به بنیاد شهید که مربوط به املاک کوثر است جهت ساماندهی بیشتر گلزار شهدا شدند که آقای حقایق پور از قول همکاری در این رابطه خبر دادند.
جلسه راس ساعت 10 خاتمه یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.