موضوع کمیسیون:  پوشش وضعیت 90 درصدی واکسیناسیون کرونا در سطح شهر

مشروح جلسه: به حول قوه الهی با حضور اعضای کمیسیون بهداشت تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

در ابتدای جلسه ریاست محترم کمیسیون آقای آیت نظری اصل ضمن تبریک انتصاب آقای مهندس مهر علیان به ریاست شبکه بهداشت به مشکلات واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله مراسمات داخل مساجد و موجود اشاره نمودند و به مراسم تقدیر و تشکر از مسئولین مرکز بهداشت و رابطین پرستار و معابر فاقد شبکه فاضلاب و ترس کودکان از واکسن و همچنین استفاده از وجود خودروی سیار در سطح شهر و مراجعه درب منازل ، مشکل تصفیه خانه، ایجاد محدودیت های اجتماعی برای کسانی که واکسینه نشدند. مطالبی را بیان نمودند. آقای علویری نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان ، تقدیر و تشکر از زحمات شبکه بهداشت شهرستان البرز و مرکز شریفیه، خواستار همفکری و مشورت مسئولین محترم شدند.

آقای مهر علیان ریاست شبکه بهداشت شهرستان البرز ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شورا و شهرداری با شبکه و مرکز بهداشت ، به موضوع جلسه و رعایت مسائل بهداشتی و پوشش واکسیناسیون و رتبه دوم شهرستان البرز در استان که 83 % مردم واکسینه شدند. لذا شهر شریفیه متاسفانه پائین ترین پوشش 79 % در شهرستان می باشد. اهداف مهم  شبکه بهداشت پوشش 90درصدی تا شب یلدا می باشد، خواستار تبلیغات محیطی از جمله استفاده خودروی بلندگو، نصب بنر، تماس تلفنی ائمه جماعات ، کنترل کارکنان و ارباب رجوعان، تیم سیار و شبکه مجازی شدند و به رعایت پروتکل های بهداشتی  جهت جلوگیری از ورود سویه جدید او میکرون اشاره نمودند و به موضوع سرقت از مرکز بهداشت و نصب سیستم ایمنی و رایانه، خواستار استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت شورا و شهرداری جهت حل این مشکل شدند.

خانم یوسفی گزارشی از گروه هدف 18106  نفر 3018 نفر واکسن دریافت ننموده 2166 نفر ایرانی 152 نفراشاره نمودند که 6/16 % واکسن دریافت ننموده  و 365 نفر دانش آموز واکسن دریافت ننمودند. از ظرفیت رابطین بهداشت، بسیج ، تماس تلفنی و خرابی گوشی

آقای مهندس خانی از شبکه بهداشت به پایین بودن میزان مشارکت در واکسیناسیون و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به بازدید اصناف و طرح تشدید با کسانی که واکسن نزده اند و منازل فاقد شبکه فاضلاب، ورود به مشکل تصفیه خانه خواستار آگاه سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی و مشارکت شورا و شهرداری در این امر شدند.

آقای بهتویی ضمن تبریک به انتصاب مهندس مهر علیان به مشکل خانم کرباسی جهت ایجاد قرارداد خواستار جلسه مشترک با محیط زیست آبفا ، بهداشت ، شورا و شهرداری در مناطق فاقد فاضلاب و برخورد با کسانی که واکسن نزدند. اخطار به هیات امناء جهت عدم برگزاری مراسم در مساجد، از همه فعالان بهداشتی در امر بهداشت شهر شریفیه تقدیر و تشکر نمودند.

آقای مهندس خانی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک خدمت مهندس مهر علیان از خدمات پرسنل بهداشت در زمان کرونا تقدیر و تشکر نمودند و به خدمات ارزنده مردم شریفیه در طول تاریخ از زمان جنگ تاکنون و عدم ارائه خدمات به این شهر و معضلات اجتماعی تصفیه خانه ، سیلاب شهرهای مهرگان و محمدیه اشاره و نداشتن درمانگاه و داروخانه شبانه روزی از دغدغه ها و مشکلات اساسی مردم بوده و جهت امر واکسیناسیون  با توجه به وضعیت شهر در بعدالظهر و عصرها در شریفیه و از مشارکت  و همکاری شورا و شهرداری جهت حل مشکلات بهداشتی خبر دادند.

آقای کاظمی مسئول خدمات شهری به عدم همکاری اداره آب در امر بهداشت  و مسئولین انتظامی در بازدید اصناف خواستار تشکیل جلسه با مسئولین ذیربط بهداشتی جهت حل مشکلات شدند.

آقای علویری به ظرفیت مرکز بهداشت در امر واکسیناسیون اشاره و در موضوع اگوی شهری خواستار همکاری بهداشت با کسانی که نسبت به نصب اگوی شهری اقدام نموده اند. خواستار نظارت به مطب های سطح شهر شدند و به موضوع دامداریها ی نزدیک بافت شهری، خواستار ساماندهی و همفکری شدند.

1 مقرر گردید جهت برگزاری مراسمات مذهبی درداخل مساجد مکاتبه ای با سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان انجام پذیرد.

2 مقرر گردید از خودروهای بلندگو دار سیار در سطح شهر  جهت اطلاع رسانی جهت پوشش واکسیناسیون صورت پذیرد.

3 مقرر گردید قدردانی از کادر درمان مرکز بهداشت و رابطین سلامت در روز پرستار توسط شورا و شهرداری صورت پذیرد.

4 مقرر گردید جهت بررسی معضلات تصفیه خانه شهر شریفیه جلسه ای با مسئولین آبفای استان محیط زیست استان و مسئولین ذیربط استانداری ، فرمانداری شهرستان البرز، شورا و شهرداری و نیروی انتظامی شهرستان، جلسه ای برگزار گردد.

5 مقرر گردید جهت پوشش واکسیناسیون 90 در صدی شهر شریفیه تبلیغات محیطی از جمله خودروی سیار ائمه جماعات و شبکه های مجازی صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.