موضوع کمیسیون:  هدایت آبهای سطحی و مشکلات بهداشتی شهر

مشروح جلسه: به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون بهداشت، مسئول واحد خدمات شهری و مسئول بهداشت محیط و  بهداشت و درمان مرکز بهداشت شریفیه تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

*-آقای نظری ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان، ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و تبریک به مناسبت هفته دولت و میلاد حضرت رسول اکرم ( ص ) و حضرت امام جعفر صادق ( ع )، به برخی مشکلات بهداشتی از جمله؛ رها سازی فاضلاب اشاره و خواستار گزارش مرکز بهداشت و واحد خدمات شهری در خصوص مشکلات فاضلاب شدند. و همچنین به مشکلات روحی و روانی، استرس و اضطراب در سطح شهر اشاره و خواستار گزارش مسئول این واحد شدند.

*- خانم افسر گزارشی از مرکز بهداشت و واحد بهداشت محیط زیست اشاره و در خصوص اخطار به منازلی که فاضلاب خود را بیرون هدایت می نمایند به دادکاه معرفی شوند.که متاسفانه شهروندان شهر هیچگونه همکاری د خصوص اعلام کد ملی و مشخصات نداشته اند.  لذا شایسته است شکایات مردمی را به سامانه 190 اطلاع رسانی نمایند. لذا این کار نیازمند همکاری، مشارکت، مسئولیت و فرهنگ سازی در بین شهروندان را دارد.

*-  حاج آقا حسن لی ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و تبریک به مناسبت هفته دولت و میلاد حضرت رسول اکرم ( ص ) و حضرت امام جعفر صادق ( ع )، به ماده 55 قانون شهرداریها اشاره، و بیان نمودند که انهار بر عهده شهرداریها می باشد. و قانون 688 مجازات اسلامی که در خصوص تهدید بهداشت محیط و سلامت مردم می باشد. لذا مراجع ذی صلاح از جمله؛  شبکه بهداشت و محیط زیست باید در این زمینه مساعدت و همکاری نمایند.  این قوانین به وسیله  بروشور، نصب بنر، تریبون های مساجد و مادحین به شهروندان سطح شهر اعلام گردد. لذا  این کار فرهنگی در سطح شهر نیازمند مشارکت توسط شورا، شهرداری، قوه قضائیه، مرکزبهداشت، آب و فاضلاب و نیروی انتظامی می باشد.

*- آقای کاظمی گزارشی از شناسایی مسیر هایی که شهروندان فاضلاب ها را رها نموده اند، به مرکز بهداشت ارائه نموده اند، لذا  از اعلام آمادگی جهت مساعدت و همکاری با مرکز بهداشت برای بازدید مشترک را خبر دادند.

* –  آقای بهتویی نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و تبریک به مناسبت هفته دولت و میلاد حضرت رسول اکرم ( ص ) و حضرت امام جعفر صادق ( ع ) به مشکلات بهداشتی و رها سازی فاضلاب توسط برخی از شهروندان که نیازمند کارهای فرهنگی می باشد، لذا در صورت عدم همکاری از طریق قوه قهریه برخورد قانونی گردد. در ادامه ایشان به سگ های ولگرد و مسائل بهداشتی اشاره و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.

*-  آقای علویری  ریاست محترم شورای اسلامی شهر، ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و تبریک به مناسبت هفته دولت و میلاد حضرت رسول اکرم ( ص ) و حضرت امام جعفر صادق ( ع )، از پیگیری قضایی مشکلات بهداشتی سطح شهر از طریق دادستانی را خبر دادند.   

*-آقای مهندس خانی نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و تبریک به مناسبت هفته دولت و میلاد حضرت رسول اکرم ( ص ) و حضرت امام جعفر صادق ( ع )، به وضعیت نصب اگوی شهری اشاره و بیان نمودند که مساعدت و همکاری شهروندان در این زمینه بسیار پایین بوده،  لذا  این کار جهادی، نیازمند همکاری بیشتر اعضاء شورای اسلامی شهر، شهرداری و شبکه بهداشت بصورت محله محور جهت حل مشکلات میباشد.   

* – در ادامه آقای علویری خواستار تقسیم کار بین مسئولین ذیربط، انجام کارهای فرهنگی و ضمانت انجام کار و همچنین پیشنهاد ارائه پرونده ها به اداره حل اختلاف شهر جهت رسیدگی و تسریع در کار شدند. در ادامه ایشان خواستار آماده سازی و جمع بندی مناطق مشکل دار شدند و همچنین به مباحث روانی و پرونده های موجود در حل اختلاف، خواستار مساعدت بهداشت روان مرکز به این ارباب رجوعان شدند. 

*- آقای امامقلی مسئول بهداشت روان به مشکلات روحی  و روانی از جمله استرس، اضطراب، افسردگی و خودکشی در سطح شهر که بیشتر منشاء مشکلات مالی و اقتصادی داشته و این مرکز جهت اجرای برنامه های خود برای کاهش این عوامل فوق نیازمند مشارکت شورا و شهرداری دارد.  در ادامه اعضاء شورا از قول مساعد جهت این امر خبر دادند.

*= مقرر گردید از دادستان محترم محمدیه ، نیروی انتظامی،شبکه بهداشت شهرستان البرز ، آب و فاضلاب شهرستان ،­ معتمدین محلی جهت بررسی و حل مشکلات بهداشتی از جمله : رها سازی فاضلاب به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی در جلسه آینده شورا دعوت به عمل آید.

*= به استناد نامه شماره 2050 / 1401/ ص مورخ  04/07/1401 شهردار محترم : با توجه به درخواست شماره 920 / 1401 مورخ 28/ 04/ 1401 واحد خدمات شهري و پيرو نامه هاي ارسال شده از سوي استانداري در خصوص كنترل حيوانات ناقل بيماري ( سگ هاي ولگرد )،  به شماره هاي 8403 / 42 / 59 و 5583 / 42 / 59 و نامه شماره 10530  / 42 / 59 ، اين شهرداري در نظر دارد به منظور كنترل نسبت به جمع آوري سگ هاي ولگرد سطح شهر به تعداد 200 قلاده با اعتباري بالغ بر  000/000 /700 ريال  از محل اعتبارات تحول اداري و مديريت عملكرد، اقدام نمايد. که در کمیسیون بهداشت به تصویب رسید و جهت تصویب نهایی به صحن شورا ارائه گردید.  

لازم به ذكر است اعتبار مذكور در اصلاحيه و يا متمم بودجه پادار خواهد گرديد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.