بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه الهی در مورخ 11 اسفند 99 جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و جمعی از فعالان فرهنگی شهر شریفیه تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتوئی آغاز گردید.
آقای احمد قدوسیان رئیس محترم کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی ضمن عرض تسلیت بمناسبت رحلت حضرت زینب کبری (س) به بیان گزیده ای از زندگانی حضرت پرداختند . ایشان در ادامه به تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به مکه معظمه اشاره نمودند و در این خصوص مطالبی بیان نمودند . ایشان همچنین به اقدامات ستاد اعیاد شعبانیه و برنامه های آن در نیمه شعبان اشاره نمودند و در خصوص مسائل فرهنگی به جمله مقام معظم رهبری که فرمودند فرهنگ از اقتصاد بالاتر است اشاره نمودند و مطالبی بیان نمودند و افزودند که امر فرهنگ اسلامی و شعارهای مقدس در جامعه خوب اجرا نشده و فراموش گردیده است به صورتی که در هنگام حضور توریست باید رفتار نبوی و علوی از سوی مردم رعایت گردد .
آقای اسفرورینی مسئول محترم روابط عمومی شورا و شهرداری به کتاب آئین فرهنگ شهروندی که توسط شورا وشهرداری چاپ گردیده است اشاره نمودند و افزودند این کتاب برای کودکان گروه سنی الف و ب با موضوع آداب شهرنشینی و شهروندنی در قالب ادبیات ، داستان و شعر با 12 عنوان برای دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم و پیش دبستانی شهر در نظر گرفته شده است که با هماهنگی مدیران مدارس و پیش دبستانی در دو هزار جلد چاپ و توزیع گردیده است . ایشان همچنین به مراسمات فرهنگی و اقدامات فرهنگی انجام شده در مساجد و فضاهای باز اشاره نمودند .
حاج آقا احمدی از ائمه جماعات شهر به برنامه های فرهنگی و برنامه های اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان در 4 مورد 1 ) پاسخ به شبهات مهدویت 2) مسابقات و دلنوشته های امام زمان (عج) 3) فضاسازی 4) کارناوال خودرویی در خصوص مسائل فرهنگی در 3 محور الف)برنامه ب)مجری ج)بودجه و مکان برنامه اشاره نمودند و مطالبی بیان نمودند.
مقرر گردید جلسه آینده شورا در روز یکشنبه با حضور حاج آقا احمدی در خصوص برنامه های اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان تصمیم اتخاذ گردد و اعضای جلسه ستاد نیمه شعبان و فرماندهان بسیج خواهران و برادران و اعضای شورای اسلامی و سرپرست شهرداری و مسئولین ادارات شهری و روسای بانکها ، هیات امنای مساجد و روحانیون شهری ، فعالان فرهنگی حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.