بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه الهی در مورخ 19 شهریور جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورا ، جناب آقای مهندس شعبانی معاون محترم شهردار و جناب آقای مهندس اسفرورینی مسئول محترم روابط عمومی شهرداری تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتوئی آغاز گردید.
آقای قدوسیان ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام سجاد (ع) و به گزیده ای از زندگانی آن حضرت و خدمات آن امام همام در زمینه های فرهنگی ، سیاسی و اخلاقی و دینی پرداختند و یکی از راویان اصلی دشت کربلا می باشد اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی در خصوص مشکلات و مباحث فرهنگی بحث و تبادل نظر نمودند .
اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی با استناد به ماده4 دستورالعمل شرح وظیفه هیات رئیسه که مقرر می دارد وظیفه سخنگو اعلام مواضع و اعلامیه رسمی شورا و با هماهنگی و با تائید هیات رئیس شورا در خصوص متن بیانیه ها و اطلاعایه مواضع در موضوعات مختلف مرتبط با وظایف و اختیارات شورا و اطلاع رسانی در خصوص مصوبات و طرح و لوایح شورا می باشد لذا مصاحبه ای که آقای علی اکبر کرمی عضو شورای اسلامی شهر شریفیه با خبرگزاری بسیج و کانالهای تلگرامی انجام نموده اند و صورتجلسه شورا را به همراه فیلم مصاحبه خود در شبکه های مجازی انتشار داده اند با اتفاق آرای اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی و اعضای هیات رئیسه شورا خلاف قانون ماده4 دستورالعمل شرح وظیفه هیات رئیسه دانسته و از خبرگزاری بسیج به جدّ می خواهیم بر مبنای قانون که دغدغه اصلی امام خامنه ای مد ظله العالی می باشد عمل نماید.
آقای مهندس اسفرورینی مسئول محترم روابط عمومی شورا و شهرداری در خصوص لایحه شهردار محترم با موضوع تدوین کتاب در زمینه های فرهنگی مخصوص کودکان و نوجوانان توضیحاتی ارائه نمودند.
آقای قدوسیان به موضوع لزوم تربیت و فرهنگ و الگوسازی اسلامی در سنین کودکی و نوجوانی که دغدغه و سفارش همه بزرگان دین از جمله رهبر فقید کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و مراجع عظام بوده است اشاره نمودند و خواستار فعالیت بیشتر در زمینه ی فرهنگی کودکان و نوجوانان شدند و اعضای کمیسیون نیز موافق اجرای این برنامه و کارهای فرهنگی شدند.
آقای مهندس شعبانی معاون محترم شهردار در خصوص لایحه تامین جهیزیه برای زوجهای نیازمند توضیحاتی ارائه نمودند.
مصوبات :
1-نامه شماره 1644 مورخ 19 / 06 / 99 شهردار محترم ، همانگونه كه مستحضريد شهرداريها جزء نهادهاي عمومي غير دولتي مي باشند كه به جز وظايف عمراني و خدمات شهري در زمينه هاي فرهنگي نيز مي بايست فعاليت نمايند كه متاسفانه در سال هاي گذشته كمتر در اين زمينه اقدام شده است. با توجه به ضرورت فرهنگ سازي و ارتقاء سطح دانش شهروندان” بخصوص كودكان و نوجوانان شهر كه آينده سازان اين مرز و بوم خواهند بود” اين شهرداري در نظر دارد نسبت به تهيه و توزيع دو هزار جلد كتاب با موضوع آداب شهروندي جهت استفاده كودكان و نوجوانان شهر شريفيه با اعتباري بالغ بر 000 / 000 / 150 ريال از محل اعتبارات ماموريت كالبدي و شهرسازي، برنامه محيط زيست و خدمات شهري، خدمت آموزش شهروندان، رديف 121207(هزينه هاي آموزشي شهروندان) ” اقدام نمايد . خواهشمند است ضمن بررسي مجوز لازم جهت اجرا امر به ابلاغ فرمائيد. ضمنا اعتبار لازم در اصلاحيه و يا متمم بودجه پادار خواهد گرديد.در جلسه مطرح و با اتفاق آراء مورد تصویب اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورا قرار گرفت و جهت تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع گردید.
2- نامه شماره 1581 مورخ 15 / 06 / 99 شهردار محترم ، با توجه به نامه شماره 3802 / 12 / 05 / 05 / 1399 فرمانداري شهرستان البرز مبني بر صورتجلسه هماهنگي تامين جهيزيه زوج هاي بي بضاعت اين شهرداري در نظر دارد نسبت به مساعدت مالي جهت خريد جهيزيه با اعتبار 000 / 000 / 100 ريال از محل اعتبارات ماده 17 رديف 150302 اقدام نمايد . خواهشمند است ضمن بررسي نتيجه را جهت اجرا امر به ابلاغ فرمائيد . ضمنا اعتبار لازم در اصلاحيه و يا متمم بودجه پادار خواهد گرديد . در جلسه مطرح و با اتفاق آراء مورد تصویب اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورا قرار گرفت و جهت تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.