بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه الهی در مورخ 26 دی 99 جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و جمعی از فعالان فرهنگی شهر شریفیه تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتوئی آغاز گردید.
آقای احمد قدوسیان رئیس محترم کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه مطالبی در این خصوص بیان نمودند.
ایشان در ادامه گزارشی از اقدامات فرهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری ارائه نمودند و به قدمت پیشینه شهر شریفیه که در حدود 1300 سال می باشد و همچنین عالم جلیل القدر علامه ابوالحسن مهرویه صامغانی راوی احادیث امام رضا(ع) نیز از این شهر می باشد اشاره نمودند و از سوی دیگر تقدیم شهدای گرانقدر به کشور و ارائه خدمات انقلابی مردم این شهر در قبل و بعد از انقلاب را بسیار مهم دانستند که متاسفانه از این ظرفیت ها در اکثر بخش ها از جمله استقرار بخشداری ، تاسیس دیرهنگام شهرداری استفاده نکرده ایم. همچنین این شهر بهترین محصولات کشاورزی از جمله هندوانه دیم شریف آباد را دارد که در کشور معروف می باشد. در ادامه ایشان به موضوع جلسه شرح وظایف شورای فرهنگی شهر اشاره و خواستار توضیحات آقای حسن صابری در خصوص ساختار شرح وظایف شورای فرهنگی شهر شدند.
آقای حسن صابری ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اولین سالگرد شهید سلیمانی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ پرداختند که فرهنگ از اقتصاد بالاتر است و کار در فرهنگ باید یک کار جهادی باشد و کارزار فرهنگی بیشتر از کارزار نظامی نباشد کمتر نیست . ایشان افزودند با توجه به داشتن پتانسیل های بالای شهر شریفیه از جمله در زمینه شهدا و ایثارگران و نیز تشکیل انجمن اسلامی قبل از انقلاب و پایلوت شریف آباد در اوایل انقلاب در استان و نیز با توجه به داشتن پتانسیل های نیروی انسانی در شهر ، خواستار مشارکت همه دوستان در تشکیل چارت فرهنگی و شورای سیاست گذاری در اساسنامه تا هفته آینده که وظایف کمیته ها را مشخص می نماید شدند . ایشان همچنین به برنامه های اجرایی این شورا در تمامی زمینهای فرهنگی و هنری و اجتماعی و تاریخی در سال 97 که با موافقت شهردار محترم آقای هاشمی و همکاران شورا آماده انجام بود اشاره نمودند که متاسفانه با بی مهری بعضی دوستان انجام نشد .
در ادامه تعدادی از فعالان فرهنگی شهر دیدگاهها و نقطه نظرات خود را اعلام نمودند .
آقای معروفخانی به مشکل فرهنگی شهر و تبعیض در شهر و بروز برخی فرهنگهای ناهنجار در بعضی نقاط شهر از جمله در کوی شهید رجایی اشاره نمودند.
آقای رضا بهتویی نیز به تشکیل کمیته شهدا اشاره نمودند و خواستار کار بیشتر به صورت ماهانه در یک نقطه شهر برای شهدا و حفظ تاریخ و فرهنگ شهر شدند.
جناب سروان رضایی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری عنوان نمودند که با وجود زیاد بودن متولیان فرهنگی در شهر اما اکثر کارهای فرهنگی زمین می ماند ، با تشکیل این شورای فرهنگی ابتدا آسیب شناسی فرهنگی در تمامی قشرها من جمله جوانان صورت پذیرد .
آقای حمید کردی به فرمان رهبر انقلاب که می فرماید که حاضرم جانم را فدای فرهنگ کنم اشاره نمودند و افزودند شورا فرهنگی باعث همبستگی نهادهای فرهنگی و ایجاد طرح های فرهنگی ناب می شود .
آقای حسن بهتویی نیز به تشکیل کارگروه فرهنگی و انجام کارهای فرهنگی در تمام سطح شهر و پوشش همه نقاط در مراسمات شدند.
آقای قدوسیان در خصوص تفکیک کارهای فرهنگی ، اجتماعی و ساختارهای آن مطالبی بیان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.