بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه الهی در مورخ 29 شهریور 99 جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شریفیه تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتوئی آغاز گردید.
آقای قدوسیان فرارسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفتند و به 200 هزار نفر شهیدی که در در راه دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور جان خود را فدا نمودند اشاره نمودند و افزودند که در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان ایران با دشمنان با ملیت های مختلف بیش از 35 کشور در جنگ بودند.این جنگ دستاوردهای فرهنگی و مذهبی و ملی فراوانی داشته است از جمله تبلور شهیدان نوجوانی مانند بهنام محمدی و حسین فهمیده که رهبر کبیر فقید انقلاب اسلامی ایشان را رهبر خود بیان نمودند . آقای قدوسیان افزودند که پایه کشور ما فرهنگی و ارزشی بوده و است و خدمات آن نیز بایستی فرهنگی باشد و ایران در سازمان ملل با استناد و استدلال ثابت کرد که هیچ وقت جنگ طلب نبوده و شروع کننده جنگ نبوده و همیشه به دنبال صلح و آرامش بوده است.
اعضای محترم کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص شورایاری با استناد به بند7 ماده80 قانون شوراهای اسلامی کشور مقرر می دارد اقدام در خصوص تشکیل انجمن ها و نهادهای اجتماعی با توافق دستگاهای ذیربط از وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر است و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری می فرمایند از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است اعضای محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه خود می دانند و این امر دسترسی به اعضای شورا را آسان می سازد کمیته شورایاری را فعال می نمایند.
فلسفه وجودی شورایاری در کنار شورای اسلامی شهر که از نماد مردم سالاری دینی و مشارکت مردمی و بازوی توانمند شورا می باشد . شورایاری در پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ، فرهنگی به کمک شورای اسلامی شهر به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری مردم در تهیه برنامه های فرهنگی و اجتماعی و غیره صورت می گیرد.
برنامه های کمیسیون حقوقی،فرهنگی و اجتماعی به صورت کوتاه مدت و میان مدت از قبیل
1)احداث کتابخانه عمومی شهر
2)احداث خانه فرهنگ( فرهنگسرا)
3)احداث هنرستان و مدارس در مناطق محروم شهر
با همت شورای اسلامی شهر ، شهردار محترم ، معاونت عمرانی و شهروندان محترم و مسئولین ذی ربط پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.