بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه الهی در مورخ 7 دی 99 جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون حقوقی ، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ، جناب آقای مهندس شعبانی معاون محترم شهردار و جناب آقای مهندس اسفرورینی مسئول محترم روابط عمومی شورا و شهرداری شریفیه تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتوئی آغاز گردید.
آقای احمد قدوسیان ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه ، سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را تبریک و تسلیت گفتند و نیز با اشاره سالروز 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت این روز را گرامی داشتند و نیز فرارسیدن چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای محسن فخری زاده مطالبی بیان نمودند . ایشان در ادامه به بند2 ماده2 دستورالعمل ترکیب کمیسیونهای شهر اشاره نمودند و خواستار بکارگیری یک نفر نیروی ویژه برای واحد حقوقی و یک نفر نیروی ویژه برای واحد فرهنگی و اجتماعی در شهرداری شدند و با توجه به عدم وجود مشاور حقوقی سبب بروز مشکلات در توافقات با شهروندان شده است ، و نیز عدم وجود مشاور فرهنگی سبب ضعف در برگزاری مناسبتهای مختلف شده است .
آقای بهتویی به مشکل آذین بندی و سیاه پوش نمودن شهر اشاره نمودند که باتوجه به مراسمات و ایام پیش رو خواستار سیاه پوش نمودن و نصب بنر اطلاع رسانی در کل سطح شهر شدند .
آقای آیت نظری اصل تنوع بنرهای تبلیغاتی و پوشش کامل سطح شهر در مراسمات مختلف را خواستار شدند و به موضوع جلسه مشکلات فرهنگی کوی شهریار اشاره نمودند که با ورود قومیتهای مختلف در کوی شهریار و وجود قومیت یکنواخت در این کوی باعث بروز برخی مشکلات فرهنگی و شکاف اجتماعی شده است . ایشان همچنین ازدواج در سن پائین را یکی دیگر از مشکلات اصلی دانستند که عدم شناخت کافی طرفین از این امر باعث افزایش طلاق در بین زوج های جوان شده است . ایشان در ادامه حضور یک روحانی خوب برای انجام کارهای فرهنگی را بسیار تاثیر گذار دانستند.
آقای اسفرورینی مسئول روابط عمومی به بحث انجام پروژه های عمرانی مختلف و نیازمند آگاهی به شهروندان مخصوصا کودکان در حفظ و نگهداری آنها ، چاپ یک کتاب با موضوع آداب شهروندی در قالب 12 عنوان با عناوین سلام و ایران خانه ما – کودک تمیز – جای زباله کجاست – 125آتش نشانی – رد شدن از خیابان و غیره را بسیار موثر دانستند که نیازمند قرار داد با یک انتشارات و دریافت مجوز ارشاد می باشد که این امر حدود یکماه زمان خواهد برد.
آقای قدوسیان با اشاره به مقتضیات زمان و مکان در خصوص مشکلات مردم از جمله عدم آگاهی از شرایط ازدواج و نیاز بلوغ فکری و جسمی در زمان ازدواج اشاره نمودند و گفتار بزرگان از جمله استاد شهید مطهری در کتاب اسلام و مقتضیات زمان را مطرح نمودن و در خصوص مشکلات ازدواج در سن پائین و وجود طلاق در جامعه مطالبی بیان نمودند.
آقای شعبانی به بحث جذب نیروی حقوقی و مشکلات جذب نیروی خوب که در حال حاضر از نیروهای مشاور حقوقی استفاده می شود و در خصوص کارهای فرهنگی نیازمند تشکیل کمیته فرهنگی و شورای سیاست گذاری و شورای اجرایی با همکاری شورا و شهرداری و بسیج و ائمه جماعات و مساجد شدند.
در پایان اعضای محترم کمیسیون همدلی و اتحاد ، اعتقادات و باورها و احترام به بزرگترها و مسئولین ، همت والا در برخود با مشکلات جمعی ، توجه به عزاداریها و مراسمات ملی مذهبی از نقاط قوت و کمبود فضاهای فرهنگی ، ازدواج در سنین پائین ، ورود برخی قومیتها با ناهنجاری های مختلف ، تکمیل بلوار صامغان و کمبود فضای سبز از نقاط ضعف کوی شهریار دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.