موضوع کمیسیون:  بررسی مشکلات اراضی تعاونی کارکنان شهرداری بیدستان ، تابلو تمثال مطهر شهداء

مشروح جلسه:  به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ، شهردار محترم، نماینده حقوقی شهرداری و تعدادی از مالکین اراضی پنج و نیم هکتاری، تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای نظری آغاز گردید.

*- حاج آقا حسن لی،  ریاست محترم کمیسیون فرهنگی، حقوقی ، اجتماعی؛  ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین جلسه، تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر، به موضوع جلسه اشاره و خواستار توضیح شهردار محترم در خصوص تمثال مطهرشهداء شدند.

*- شهردار محترم گزارشی از مراحل نهایی و آماده بودن تابلوهای تمثال شهداء و نصب آن تا قبل از 22 بهمن ماه خبر دادند.

*- اعضاء محترم کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را در خصوص نحوه نصب و استفاده از تابلوهای مجدد جهت تبلیغات محیطی اعلام نمودند.  

*- حاجاقا حسن لی در خصوص اراضی تعاونی کارکنان شهرداری بیدستان ، به موضوع مشاعی بودن اراضی شهر شریفیه، تقسیم محلی، مفروز الرعیه بودن  و همچنین فروش 5/5 هکتار از این اراضی به تعاونی از سوی یکی از مالکین و صدور سند از سوی اداره ثبت، به مبنای مفروز محلی در شهر شریفیه اشاره و خواستار توجه مسئولین قضایی به تشریفات  اداری و صدور سند با دقت و احقاق حق شدند. و با توجه به نامه اداره کل بازرسی استان مبنی بر شکایت شهروندان و خریداران این اراضی، خواستار همفکری حاضرین جهت پاسخ نامه به بازرسی شدند.

*- آقای نجف زاده  گزارشی از نحوه فروش این اراضی مشروط به توافق با مالکین جهت جابجایی بندها و انتقال سند خبر دادند. و عنوان نمودند زمینی را که تعاونی سندگرفته، بنده تحویل نداده ام، لذا به اندازه کافی زمین در اراضی 43 هکتاری دارم.

*- آقای محمد حسنی نیز از عدم اطلاع از مفاد قرارداد و نحوه فروش بخاطر نبود زمان خرید و فروش آن خبر دادند.

*- آقای پرپینچی به افراز محلی در اراضی شریفیه که مبنای خرید و فروش در این شهر بوده که هم اکنون نیز می باشد. و به شکایت مالکین از فزوشنده اراضی به تعاونی که حدود 17 هزار متر مربع از این اراضی برای مالکین می باشد.

*- شهردار محترم به مشکل پیش آمده در فروش این اراضی خواستار حل و فصل این مشکل از سوی مالکین و فروشنده بصورت جبران زمین مالکین شدند و در خصوص نحوه توافق زمنهای 43 هکتاری نیز بحث و تبادل نظر گردید.

* –  آقایان مهندس خانی، نظری و بهتویی نقطه نظرات خود را اعلام نمودند.

1- مقرر گردید، اطلاعیه ای در سطح شهر جهت ارائه اسناد و مدارک مالکین اراضی 43 هکتاری در دفتری واقع در نگهبانی ورودی شهرداری با حضور منتخب مالکین نصب و مدارک جمع آوری گردد.

*- در پایان آقای محمدی مشاور حقوقی شهردار، گزارشی از نحوه خرید و فروش این اراضی و نحوه توافق تعاونی با شهرداری و صدور  اسناد رسمی ارائه ، ایشان خواستار تعیین وکیل مدنی از سوی مالکین جهت توافق با شهردار در خصوص کل اراضی 43 هکتاری شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.