موضوع کمیسیون:  طراحی تمثال مبارک شهداء،یادواره شهداء ، تملک زمین بیجاری

مشروح جلسه:  به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، معاون شهردار، و تعدادی از شهروندان و فعالان فرهنگی تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی آغاز گردید.

*- حاج آقا حسن لی ریاست محترم کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی؛ ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و تبریک آغاز ماه ذی الحجه ( ازدواج حضرت علی  ( ع ) و حضرت فاطمه زهرا   ( س )، به موضوع جلسه در خصوص  یادواره شهداء و اهمیت آن ، نحوه برگزاری و همچنین آشنایی نسل جدید با فرهنگ، ایثار، شهادت و تاریخ آن با مشارکت شورا و شهرداری در حد وسع مالی اشاره و مطالبی را بیان نمودند.

* – آقای اندیشگر مسئول برگزاری یادواره شهداء به آخرین پنجشنبه مرداد هر سال به عنوان تقویم برگزاری یادواره شهداء و دعوت از سردار سلیمانی فرمانده بسیج کشوری به عنوان  سخنران و همچنین تشکیل کمیته های مختلف برای این مراسم از جمله، کمیته فرهنگی با محوریت فرماندهی حوزه شهید مطهری خبردادند.  

* – آقای کریم خانی به اهیمت زنده نگه داشتن یادواره شهداء اشاره و خواستار  برگزاری مراسمات در مساجد شهر 10 روز قبل از مراسم یادواره و دیدار با خانواده معظم شهداء شدند.

*- آقای بهتویی نیز خواستارآشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار، شهادت، شناساندن شهر و استفاده از سخنرانی استاندار جهت بهره برداری برای منفعت شهر شدند.

*- آقای نظری نیز خواستار ارائه برنامه های جدید و جذاب برای قشر جوان و استفاده از پتانسیل های شهر در این برنامه از جمله قاری قرآن و مداح شدند.

*- آقای مهدی آبادی خواستار استفاده از سخنرانی علمای بزرگ به جای نظامیان و برگزاری این مراسم در مدارس و همچنین شناسایی به نسل جوان شدند.

*- حاج آقا بهتویی به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء اشاره و خواستار اهتمام بیشتر در این امر شدند.

*- آقای صالحی از صدا و سیما به اهمیت یادواره شهداء و محتوی برنامه و استفاده از ظرفیت جوانان و اتاق فکر ، ایشان  به زمان مراسم پخش اشاره و خواستار برگزاری در روز به غیر از پنجشنبه شدند.

*- آقای علویری خواستار توجه دقیق به جزئیات مراسم و دعوت از مسئولین و استفاده از پتانسیل های شهری و همچنین خروجی خوب و همچنین توجه به مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی در سخنرانی این مراسم شدند.   

*- آقای مهندس خانی به اهمیت برگزاری مراسم یادواره شهداء در طول سال و شناساندن شهدای شهر به جوانان و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر به نیت شهداء و برگزاری مراسمات فرهنگی در شهر مطالبی را بیان نمودند.

*- اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، درخصوص نصب تمثال مبارک شهداء و تعویض آنها در بلوار امام علی ( ع ) بحث و تبادل نظر نمودند.

1- مقرر گردید کمیته ای با حضور آقای علویری به عنوان نماینده شورا و آقای یاسر اسفرورینی به عنوان نماینده شهرداری و سروان رضایی فرمانده حوزه شهید مطهری، نماینده بسیج جهت تعیین و تکلیف برنامه های مراسم یادواره شهداء تشکیل گردد.

2 مقرر گردید آقای اسفرورینی و آقای صابری بحث طراحی و پیگیری درخصوص نصب تمثال مبارک شهداء را در اولویت کار قرار دهند. لذا هرچه سریعتر علمیاتی شود. و همچنین در فضای مجازی فراخوان و اطلاع رسانی گردد. که افراد طرحهای مورد نظر را ارائه نمایند. و در پایان به بهترین طراحها جوائزی اهداء گردد.

3 – مقرر گردید آقای اسفرورینی و آقای حسن صابری نسبت به برگزاری مسابقه طراحی تمثال مبارک شهداء در شبکه های اجتماعی شهر، شهرستان و استان اقدام و نتایج آن را به شورا و شهرداری اعلام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.