موضوع کمیسیون:  تدفین در مزار شهداء و مشکل حقوقی برای برخی اعضاء

مشروح جلسه:  به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز گردید

حاجاقا حسن لی ریاست محترم کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، ضمن خسته نباشید خداقوت همکاران محترم؛ و تسلیت ایام فاطمیه، به موضوع جلسه کمیسیون از جمله تدفین افراد غیر از شهداء در مزار شهداء و مشکل حقوقی پیش آمده برای برخی همکاران در اراضی ورزشی و مخزن آب اشاره و به جلسات مکرر درخصوص مزار شهداء اشاره که هنوز منجر به نتیجه نشده است.

آقای بهتویی خواستار اختصاص یک قسمت از گلزار شهداء برای شهداء آینده و خانواده معظم شده و الباقی برای سایر اموات شدند و نیز خواستار همفکری جهت حل این مشکل شدند.

آقای مهندس خانی از حضور شهروندان در جلسات که منجر به تصمیم گیری های عالی خواهد شد، تقدیر و تشکر نمودند و به حضور مدیر کل بنیاد شهید در جلسه شورا و بازدید از مزار شهداء و به نتیجه این بازدید اشاره که خروجی این جلسات عملی نشده است و تصمیم گیری سخت خواهد شد.

آقای کرمی از شهروندان و جانبازان با توجه به وقف عمومی این مزار، خواستار دعوت از معتمدین محلی و استفاده از ظرفیت آنها و تکمیل این قسمت بدون حاشیه شدند.

آقای نظری به موضوع دفن افراد غیر از شهداء قبل از شهداء خواستار اختصاص اماکن خالی بین قبور شهداء برای خانواده شهداء و الباقی برای افراد عادی با تهیه و حفاری قبور آماده شدند و دعوت از افرادی که اموات در این قسمت دفن شده، خانواده شهداء و معتمدین محلی جهت تصمیم گیری منطقی شدند.

آقای احمدی فرزند بزرگوار شهید ضمن تشکر از برگزاری جلسات شورا و انتقاد از دفن برخی اموات مشکل دار در قطعه شهداء، خواستار ساماندهی  مزار و دعوت از بزرگان  و معتمدین جهت تصمیم گیری نهایی شدند.

آقای نظری نیز گزارشی از اقدامات انجام شده از جمله به قبور آماده، ساماندهی ورودی مزار و احداث غسالخانه نوین اشاره نمودند.

آقای آقاجانیان از روحانیون و فعالان مزار شهداء به برخی مشکلات مزار از جمله نداشتن کنتور برق تامین سیستم صوتی کف سازی مزار- درآمد زایی از طریق ساماندهی وانت بارها اشاره نمودند.

آقای علویری به ساماندهی و حل مشکل تنش ها ، حاشیه ها و نقش پر رنگ شورا ، شهرداری و نیز دیدار با دادستان و ارائه مشکلات مزار درآمد زایی برای مزار و کار تخصصی از سوی شهرداری، آینده نگری و مدیریت یکپارچه برای مزار شهداء ، اساس نامه اشاره و مطالبی بیان نمودند.

در ادامه حاجاقا حسنلی به پیشنهادات و نتیجه گیری از جمله؛ 1 –  تشکیل اساسنامه 2 نظر خواهی از معتمدین 3 استفاده از ظرفیت فرهنگی مزار پرداختند.

1 –  مقرر گردید روحانیون و معتمدین و هیات امنای مساجد، خانواده شهداء در اسرع وقت جهت تعیین تکلیف مزار و تشکیل اساسنامه دعوت بعمل آید.

2  مقرر گردید شهردار محترم نسبت به تامین انشعاب برق مزار شهداء اقدام نماید.

در ادامه درخصوص شکایت آقای پارسی تبار از اعضای شورای اسبق روستایی و شورایی از لحاظ حقوقی، کیفری و انتقال مال غیر، واگذاری زمین ورزشی و مخزن آب؛  بحث و تبادل نظر گردید.

در پایان حاج آقا حسن لی؛ خواستار جلسه با مسئولین آبفای استان و اداره کل ورزش و جوانان استان جهت تعیین تکلیف این زمینها ارائه و دفاعیه، لایحه و کمک از مشاور حقوقی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.