موضوع کمیسیون:  بررسی توافقات اراضی

مشروح جلسه:  به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون حقوقی، فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر، تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی آغاز گردید.

*- حاج آقا حسن لی ریاست محترم کمیسیون؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت ام البنین ( س ) و گرامیداشت این روز مطالبی را بیان نمودند. ایشان در ادامه به چگونگی شرایط توافق با مالکین در اراضی داخل محدوده شهر که برابر قانون ماده 101 و اراضی ورود به محدوده که به شرایط ذیل بستگی دارد. از جمله: 1-  آماده سازی 2- شوارع 3- فضای عمومی 4- 20 درصد خالص به مفاد و سهم موافقت کننده می باشد. در ادامه ایشان به اراضی داخل حریم، طبق ماده  101 که قابلیت اجراء دارد. اشاره  و در خصوص سهم شهرداری از اراضی تعاونی نیروی انتظامی می توان از قانون مذکور،  از سهم خود دفاع و از آن برای پیشرفت شهر استفاده نمود.   در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز که یکی از وظایف شهرداری در جلوگیری از اینگونه مسائل که آینده شهر را با مشکل عدیده ای روبرو خواهد کرد. لذا نظارت شهرداری در این خصوص جزء ضروریات می باشد، که حق و حقوق شهر ضایع نگردد.

 تذکرات:

1 – در ادامه حاج آقا حسن لی به موضوع حق و حقوق نیروهای زحمتکش خدمات شهری اشاره و بیان نمودند که باید تمام و کمال پرداخت گردد.

2- آقای بهتویی نیز درخصوص جانمایی سطل های زباله در تمامی مسیرها و کوچه های سطح شهر اشاره و بیان نمودند که یکی از وظایف مهم شهرداری می باشد که نباید در این خصوص کوتاهی صورت گیرد. در ادامه ایشان در مورد حقوق و مزایای کارگران زحمت کش خدمات شهری و رسیدگی به مشکلات آنها اشاره و بیان نمودند که مورد اعتراض تعدادی نیرو های خدمات شهری قرارگرفته است.

3-  حاج آقا حسن لی نیز در خصوص پروژه پل اتصال میرزای شیرازی اشاره و بیان نمودند که مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته است. در ادامه ایشان به مواردی که استانداری در پایش و گزارشات به عنوان نقص عنوان شده باید از سوی شهرداری پیگیری گردد، در آینده به مشکل مواجه نگردد.

4-  آقای مهندس خانی درخصوص تهیه نقشه و جانمایی املاک، مبلمان شهری، تهیه آمار و اطلاعات، رسیدگی ماهانه، هفتگی، نگهداری، پاسداشت از حق و حقوق شهروندان در تمامی زمینه ها جزء وظایف شهرداری می باشد.  در ادامه ایشان به پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران خدمات شهری شهرداری اشاره و مطالبی در این زمینه بیان نمودند.

5-  آقای علویری نیز به موضوع رفت و روب شهر، رسیدگی، تعمیر سطل های زباله و همچنین به بررسی موضو عاتی در این خصوص اشاره  و از شهردار محترم خواستند ، بصورت ماهانه به شورای اسلامی شهر، گزارش ارائه و مطالب به صورت شفاف باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.