موضوع کمیسیون:  مساعدت و کمک به مساجد و راهیان نور

مشروح جلسه:  به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون حقوقی، فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر، هیات امناء مساجد، تشکیل و با قرائت قرآن توسط حاج آقا فلاح آغاز گردید.

*- حاج آقا حسن لی ریاست محترم کمیسیون؛ ضمن خیر مقدم به حاضرین ، ایشان از برکات ماه مبارک رجب، مشکلات مساجد شهر و حسینیه ها که با حضور هیات امنای مساجد، مطالبی را دراین زمیه بیان نمودند.

*-  حاج آقا حسن لی  عنوان نمودند با مشورت همدیگر، بضاعت شهرداری، شورا و همچنین اولویت بندی مشکلات مساجد تصمیم گیری گردد. ایشان خواستار برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در سال آینده در تمامی مساجد طبق تقویم با مساعدت شورا و شهرداری شدند. در ادامه ایشان به بحث امنیت کشور و اهمیت کار فرهنگی هیئت امناء در مساجد شهر و برگزاری انتخابات پر شور و حضور حداکثری مردم اشاره نمودند.

*-  آقای علویری خواستار تشکیل جلسات منظم با هیئت امناء و نیاز سنجی مشکلات فرهنگی و مذهبی، حل مشکلات بصورت مشارکتی مردم، مسئولین و هیات امناء شدند.

*-  آقای نظری نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین در خصوص هماهنگی های لازم با مسئول مالی شهرداری جهت اعطای وام قرض الحسنه به مساجد شهر و همچنین کمک فرهنگی توسط شورا و شهرداری جهت برگزاری مراسمات شدند.

*-  حاج آقا فلاح هیئت امناء مسجد صاحب الزمان ( عج )، به مشکلات وام در مساجد، هزینه ها و همچنین مشکلات مسجد صاحب الزمان ( عج ) که بالغ بر 120/000/000تومان بوده و هم اکنون بدهی مسجد نیاز مبرم به کمک و مساعدت شورا و شهرداری و خیرین می باشد.

*-  آقای باقری به کمک و مساعدت خانم دکتر محمدبیگی نماینده محترم مجلس به مساجد استان و عدم تخصیص بودجه از سوی دولت اشاره و خواستار کمک به مساجد مشکل دار طبق اولویت بندی شدند.

*-  آقای کریمی هیئت امناء مسجد امام حسین ( ع ) ضمن انتقاد به عدم کمک و مساعدت نهادهای دولتی از جمله؛  اداره اوقاف سازمان، سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان به مساجد، خواستار پیگیری شورا و شهرداری شدند. ایشان در ادامه به ساخت و ساز سرویس بهداشتی و آشپزخانه در مسجد و همچنین به بدهی مسجد اشاره و خواستار مساعدت و پیگیری شورا و شهرداری شدند.

*-  در ادامه هیئت امناء مساجد دیگر در سطح شهر نیز به مشکلات مساجد شهر اشاره و خواستار پیگیری و مساعدت مسئولین شدند.

1-  مقرر گردید نهایت مساعدت لازم از طرف شورا و شهرداری، جهت دریافت وام، از ردیف ماده 16 و 17 کمک به مسجد صاحب الزمان ( عج ) صورت پذیرد. و همچنین در ردیف بودجه سال 1403 مساعدت و کمک به مساجد سطح شهر، توسط شورا و شهرداری لحاظ گردد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.