بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی جلسه ای در مورخ 22 اردیبهشت 99 با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر ،سرکار خانم مهندس امان آبادی رئیس محترم آب منطقه ای شهرستان البرز،جناب آقای مهندس هاشمی کارشناس محترم آب منطقه ای شهرستان البرز و جمعی از باغداران تشکیل شد.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز شد.
آقای احمد قدوسیان ایام شهادت امام علی (ع) را تسلیت گفتند و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در شبهای قدر برای حاضرین نمودند.ایشان به موضوع جلسه مشکلات رودخانه غربی و شرقی پرداختند.

آقای بهتویی ضمن خیر مقدم به حاضرین و از خدمات آب منطقه ای شهرستان البرز و عوامل اجرایی بخاطر لایروبی رودخانه غربی و شرقی که رضایت مندی شهروندان را در پی داشته است تقدیر و تشکر نمودند.ایشان خواستار تسریع در ساخت پل بر روی رودخانه شرقی جهت رفت و آمد کشاورزان و باغداران شدند و از تخصیص اعتبار 100 میلیون تومانی شورا و شهرداری برای کمک به اجرای این پروژه خبر دادند.همچنین به کالورت رودخانه غربی که هدایت آب رودخانه را به زمینهای کشاورزی ضلع غربی انجام می داد اشاره نمودند که اکنون دچار مشکل می باشد و آبرسانی به باغهای مذکور با مشکل مواجه گردیده است.آقای بهتویی همچنین به مشکل ورود آبهای سطحی مهرگان و محمدیه به رودخانه های غربی و شرقی شریفیه اشاره نمودند و از برگزاری جلسه ای با شهردار محمدیه در این خصوص خبر دادند.
آقای حیدر محمد حسن لی نیز با اشاره وسعت بالای زمینهای کشاورزی شهر و پتانسیل خوب این شهر در امر کشاورزی از زحمات آب منطقه ای شهرستان البرز در خصوص لایروبی رودخانه های غربی و شرقی تقدیر و تشکر نمودند.
آقای آیت نظری اصل ضمن تقدیر و تشکر از خدمات آب منطقه ای شهرستان البرز به مشکل ارتفاع و عرض دیواره رودخانه غربی که با بارندگی کم و متوسط امکان خروج آب از رودخانه و بروز سیلاب را خبر دارد اشاره نمودند و خواستار رسیدگی به آن شدند و در خصوص احداث پل در انتهای گلستان شمالی پیشنهاد استفاده از باکسهای آماده که شرکت راه آهن در پروژه های خود استفاده می نماید را دادند.
آقای قدوسیان عنوان نمودند که شورا و شهردار محترم جلسات متعددی در آب منطقه ای شهرستان و فرمانداری شهرستان البرز و استانداری و مسئولین ذی ربط در خصوص رودخانه بلوار غربی و رودخانه بلوار شرقی و مشکلات باغداران و کشاورزان در حریم رودخانه های بلوار غربی و شرقی برگزار گردید. ایشان در ادامه با توجه به صورتجلسه کارگروه عمران شهری مورخ 11/03/98 در سالن جلسات استانداری قزوین به ریاست جناب آقای مهندس زاهدی استاندار معزز و با حضور جناب آقای فرخزاد معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری،جناب آقای صالحی مدیرکل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری،روسای آب منطقه ای استان قزوین و شهرستان البرز،شهردار و هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه برگزار گردید و در خصوص تعیین تکلیف رودخانه غربی و شرقی شهر شریفیه مصوبات ذیل مقرر گردید:
الف:جهت کاهش دبی آب رودخانه غربی موضوع احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی شهرک مهرگان و یا احداث حوضچه تاخیری در ضلع شمال اتوبان تهران توسط مشاور شرکت آب منطقه ای استان بررسی و با شرایط موجود طرح ساماندهی رودخانه به همراه سازه جهت تصمیم گیری ظرف مدت یک ماه به استانداری ارائه گردد.
ب:احداث دیوار سنگی و رفع معارضین رودخانه شرقی به عهده شرکت آب منطقه ای بوده و شهرداری شریفیه برابر استعلام از شرکت آب منطقه ای نسبت به ساماندهی رودخانه شرقی اقدام نماید.هزینه های احداث دیوار سنگی توسط شهرداری شریفیه و شرکت آب منطقه ای استان و مدیریت بحران استانداری تامین گردد.
پ:شرکت آب منطقه ای استان موظف است نسبت به آزادسازی بستر مورد نیاز برای عبور ایمن سیلاب به عرض ۱۹ متر ظرف مدت سه ماه اقدام نماید.
ت:در خصوص تعیین تکلیف ساختمانهای احداث شده در بستر و حریم رودخانه شرقی،آب منطقه ای نظر نهایی خود را در مورد نحوه تامین راه دسترسی ساختمانهای مذکور طی یک ماه به شهرداری شریفیه و استانداری اعلام نماید.
ایشان در پایان از خانم امان آبادی مسئول محترم آب منطقه ای شهرستان البرز درخواست نمودند که در راستای نهضت خدمت رسانی و رعایت حقوق شهروندی و مطالبات شهروندان و پیشبرد سریع برنامه های عمرانی با رعایت صرفه و صلاح و عدالت از حضرتعالیه و همکاران خدومتان خواستار ایفای به تعهد و وظیفه ذاتی آن شرکت هستیم.
ایشان با اشاره به فعالیت خوب آب منطقه ای و اینکه ساماندهی رودخانه ها وظیفه ذاتی آب منطقه ای می باشد از مشارکت شورا و شهرداری در این امر خبر دادند.
خانم مهندس امان آبادی ضمن تقدیر و تشکر از شوراها و کشاورزان و باغداران گزارشی از اقدامات و برنامه های آب منطقه ای از حضور در مساجد و دیدار با مردم و کشاورزان ارائه نمودند و از همکاری دادستان محمدیه و باغداران در امر لایروبی رودخانه ها تقدیر و تشکر نمودند.ایشان از اصلاح نقشه های بستر و حریم رودخانه ها در آینده نزدیک خبر دادند و از آماده شدن مراحل مناقصه پروژه ساماندهی رودخانه ها خبر دادند و از پیگیری همکاری شورا وشهردار محترم تقدیر و تشکر نمودند .ایشان در ادامه عنوان نمودند که اولویت آب منطقه ای با حق عامه مردم می باشد و در بودجه سال 99 شهرستان البرز از ساماندهی رودخانه شرقی و احداث پل در انتهای خیابان گلستان شمالی جهت رفت و آمد کشاورزان خبر دادند .همچنین از پیشنهاد استفاده از باکسهای آماده راه آهن استقبال نمودند .ایشان در خصوص کالورت رودخانه غربی از پیگیری و اختصاص بودجه و اعتبار در فرمانداری خبر دادند که طرح و مطالعات آن انجام شده است و از احداث آن قبل از آذر ماه سال جاری خبر دادند . خانم امان آبادی در خصوص حق آبه رودخانه شرقی خواستار ارائه اسناد و مدارک مستدل شدند که به اداره آب منطقه ای ارائه گردد و از آمادگی طراحی حوضچه های تاخیری در منطقه مهرگان خبر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.