بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی در مورخ 1 مرداد 99 جلسه ای با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر شریفیه و جناب آقای دکتر فیض الهی مدیر شبکه بهداشت شهرستان البرز،سرکار خانم دکتر بنی هاشمیان رئیس مرکز بهداشت شریفیه و سرکارخانم کرباسی کارشناس بهداشت مرکز بهداشت شریفیه تشکیل شد.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز شد.

آقای بهتویی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و ایثار کادر درمان کشور در درمان و حفظ سلامت مردم ، آلودگی فاضلاب شهر را تهدید جدی برای سلامت شهروندان دانستند و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر برای حل این موضوع شدند . ایشان همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تامین هزینه های درمان و نیز رعایت پروتوکل های بهداشتی را کمی دشوار دانستند و خواستار همکاری هرچه بیشتر ادارات مرتبط با مردم شدند . ایشان همچنین به کمبود نیرو و امکانات مرکز بهداشت شریفیه اشاره نمودند و خواستار تامین نیرو و امکانات لازم برای مرکز شدند تا شهروندان به مراکز بهداشتی و آزمایشی شهرهای همجوار رجوع نکنند.
آقای معروفخانی یکی از شهروندان کوی شهید رجایی درخواست اهالی این محله را که خواستار تاسیس پایگاه سلامت در آن کوی هستند در جلسه قرائت نمودند و همچنین تامین امکانات بیشتر برای مرکز بهداشت را خواستار شدند.
آقای حیدر محمد حسن لی ضمن عرض خداقوت به حاضرین به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اشاره نمودند و تامین هزینه های رفت و آمد شهروندان به شهرهای همجوار جهت انجام خدمات پزشکی را دشوار دانستند و خواستار ارائه کامل خدمات بهداشتی در شهر شریفیه شدند.
در ادامه آقای مقدم یکی از شهروندان درخواست خود را در خصوص آلودگی محیط توسط فاضلاب شهری مطرح نمودند و خواستار پیگیری مرکز بهداشت(وزارت بهداشت و درمان) شدند.
آقای علی اکبر کرمی خواستار نظارت بیشتر و برخورد جدی با شهروندانی که با عدم رعایت بهداشت ، بهداشت محیط را دچار مخاطره می کنند شدند.
سپس آقای دکتر فیض الهی گزارشی از اقدامات شبکه بهداشت شهرستان البرز در خصوص بیماری کووید19 ارائه نمودند که در شریفیه جمعا 26 مورد ابتلا به کرونای قطعی که 10 مورد درمان سرپایی و 16 مورد بستری بودند که از 16 مورد بستری 5 مورد فوتی داشته است .
ایشان در خصوص فاضلاب شهر افزودند که با شهرداری نامه نگاری صورت گرفته است و شهرداری باید موارد را به وزارت بهداشت معرفی نماید و شبکه بهداشت اقدامات لازم را انجام دهد . ایشان همچنین با اشاره به فصل گرما در خصوص افزایش بیماری های روده ای هشدار دادند و خواستار رسیدگی اداره آبفاضلاب به مشکلات فاضلاب شهری شدند.
در ادامه در خصوص احداث پایگاه سلامت در منطقه شهید رجایی افزودند که این امر نیازمند مشارکت خیرین بوده که در صورت شروع کار به احداث ، شبکه پیگیر اعتبارات خواهد بود. همچنین در خصوص آزمایشگاه عنوان نمودند که تمام خدمات نمونه گیری در شریفیه انجام می پذیرد و کارهای تخصصی در شهرستان انجام گرفته و هیچ گونه خللی در کار مراجعین انجام نمی پذیرد.
آقای آیت نظری اصل از پیگیری شورا جهت تهاتر یک باب منزل مسکونی استاندارد با زمین شبکه بهداشت در کوی مهدیه خبر دادند.
آقای بهتویی خواستار اجاره یک باب منزل در کوی شهید رجایی تا تعیین تکلیف احداث پایگاه سلامت شدند . آقای فیض الهی از قول مساعد جهت احداث پایگاه در کوی شهید رجایی بصورت اجاره ای تا احداث پایگاه خبر دادند.در ادامه با اشاره به سرانه جمعیت خواستار همکاری بیشتر شورا و شهرداری و فرمانداری و ادارات و مشارکت مردم در افزایش سطح خدمات به شهروندان شدند و از پیگیری جهت حل مشکل هزینه های مراجعین تحت پوشش کمیته امداد با عقد قرار داد با پزشکان مرکز بهداشت خبر دادند.
خانم دکتر بنی هاشمیان از ویزیت رایگان مراجعین تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان مرکز نیکوکاری خبر دادند و مقرر شد شورا و شهرداری و مرکز نیکوکاری نسبت به اطلاع رسانی این موضوع اقدام نمایند.
آقای مهندس کاظمی مسئول واحد خدمات شهری شهرداری ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارشی از اماکنی که نصب فاضلاب را انجام نداده اند ارائه نمودند و افزودند که اسامی تا هفته آینده به مرکز بهداشت اعلام می گردد .
آقای فیض الهی خواستار اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص بیماری کرونا از طریق شورا و شهرداری بصورت ویژه شدند.
آقای مهندس جانی کارشناس بهداشت محیط خواستار همکاری مردم با مامورین بهداشت در هنگام دفن متوفیان مبتلا به کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی شدند.ایشان همچنین خواستار رفع سد معابر توسط فروشندگان مواد غذایی و نظارت و برخورد مامورین با متصدیان متخلف در سطح شهر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.