بسم الله الرحمن الرحیم

در مورخ 16 فروردین 1400 جلسه ای با حضور جناب آقای احمد قدوسیان ریاست محترم شورا ، جناب آقای آیت نظری اصل سخنگوی محترم شورا ، جناب آقای مهندس سیدتقی فلاح امینی ، سکار خانم محمدبیگی مدیرکل محترم کتابخانه های عمومی استان قزوین ، جناب آقای صمدی رئیس محترم ادار فرهنگ و ارشاد شهرستان البرز و جناب آقای محمدخانی رئیس محترم کتابخانه های عمومی بخش محمدیه برگزار گردید.

سعید محمدخانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز ضمن قرائت دستور کار جلسه به ارائه گزارشی از اجرای مصوبات جلسه قبلی انجمن پرداخت و گفت: در یک سال اخیر که درگیر ویروس کرونا بودیم به همت کتابداران فعالیت کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی تعطیل نشد و حتی با استفاده از فضای مجازی روندی رو به رشد داشته است.

فاطمه محمدبیگی در ادامه به اهمیت برگزاری برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن در رشد شاخص های فرهنگی اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات انجمن با حضور دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند تاثیر مثبتی در رشد و اعتلای کتابخانه های عمومی و همچنین افزایش سرانه مطالعه مفید داشته باشد.

محمدبیگی در این دیدار به خدمات نوین ارائه شده در کتابخانه های عمومی اشاره و بیان کرد: در شرایط کرونا و با وجود تعطیلی مقطعی کتابخانه ها علاوه بر گسترش فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی، خدمات مرجع مجازی و امکان دسترسی به پایگاه های اطلاعات علمی نیز برای کاربران کتابخانه های عمومی فراهم شد.

وی ضمن تشکر از زحمات حسین هاشمی، شهردار سابق شریفیه از نگاه فرهنگی شهردار جدید و اهتمام وی به تکمیل پروژه کتابخانه این شهر تقدیر و تشکر کرد.

سید تقی فلاح امینی، شهردار شریفیه نیز در این جلسه از اهتمام شهرداری به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: شهرداری در همه حال جهت رفع مشکلات کتابخانه های عمومی آماده است.

در این جلسه حاضرین ضمن اشاره به لزوم اشاعه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی خواستار تسریع در اتمام پروژه کتابخانه عمومی شهر شریفیه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.