بسم الله الرحمن الرحیم

به حول و قوه ی الهی در مورخ 26 تیر 99 جلسه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه با حضور اعضاء محترم هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شریفیه برگزار گردید.جلسه با قرائت قرآن توسط آقای حسن بهتویی آغاز گردید.
اعضای محترم هیات رئیسه در راستای بند 2 ماده 2 دستورالعمل شرح وظیفه هیات رئیسه که مقرر می دارد تدوین برنامه ها،خط مشی ها و سیاست های اداره شورا می باشد و همچنین عمل به محدوده قانون وظایف شورای اسلامی شهر بحث و تبادل نظر گردید.
آقای احمد قدسیان به فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست صمیمی که به صورت ویدئو کنفرانس با نمایندگان مجلس دوره یازدهم در خصوص تاکید مجدد به رعایت پروتکل های بهداشتی و حمایت از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و تقدیر و تشکر از پزشکان ، پرستاران و کادر درمان برگزار گردید اشاره نمودند. و همچنین معظم له از نمایندگان مجلس خواستند تا در راستای قانون مداری حرکت نمایند و قانون را بدون اینکه کم یا زیاد نمایند به آن عمل نمایند و قانون گذاری را توام با ظرفیت موجود و واقع بینانه تصویب نمایند که اعضای شورا و شهردار محترم نیز حمایت خود را از فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام می نمایند.
ایشان در ادامه با استناد به ماده 104 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1 / 3 / 1375 با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات مقرر می دارد استانداران ، فرمانداران ، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آن ها هستند . موارد تخلف به مقامات مافوق اعلام و در مراجع ذیصلاح رسیدگی می شود و همچنین با استناد به اصل 103 قانون اساسی که مقرر می دارد استانداران،فرمانداران،بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند لذا بر طبق وظایف شورای اسلامی شهر مخصوصا بند2 ماده80 وظایف شورای اسلامی شهر مقرر می دارد بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارسایی های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزش ، بهداشتی و رفاهی حوزه اتنخابیه و تهیه طرح و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذی ربط از اختیارات شورا می باشد و شورا با این ظرفیت قانونی موجود و به شکل واقع بینانه می تواند وظایف خود را به شکل قانونی انجام دهد و مسئولین مربوطه هم بر طبق وظایف ذاتی خود می توانند پروژه ها را انجام نمایند مانند احداث دیواره رودخانه بلوار شرقی که با پیگیری شورا و اقدام به اجرای آن که وظیفه ذاتی آب منطقه ای می باشد.

اعضای هیات رئیسه در خصوص رفع مشکلات کمیسیون ماده 100 (بدوی و تجدید نظر) بحث و تبادل نظر نمودند.
آقای قدوسیان مطالبی از مالکان و اربابان شریف آباد و داستان آیت الله کاشانی در شریف آباد و تغبیر سهم ارباب از کتاب شریفیه در گذر تاریخ تالیف سید مهدی پرپینچی قرائت نمودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.