موضوع کمیسیون: بررسی مشکل کیفیت آب شرب شهری

مشروح جلسه: به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء محترم کمیسیون بهداشت، بخشدار محترم، شهردار محترم، رئیس آبفای شهرستان، شبکه بهداشت، نیروی نظامی و انتظامی تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای نظری شروع شد.
*- ریاست محترم آبفای شهرستان، به طرح مسکن و کمبود آب در مخازن، احداث و حفر چاه برای کمبود جبران آب که متاسفانه جوابگو نیست و همچنین به انتقال آب از شهر شریف آباد به مهرگان و همچنین به شستشوی لوله و انتقال ورود گل و لای به مخزن و باعث کدر شدن آب مخزن و انتقال به سطح شهر و لوله های منازل شده که در حال بر طرف شدن می باشد ایشان در ادامهب بیان نمودند که در فصل تابستان با افت فشار مواجه خواهیم شد.
*- آقای اکبری گزارشی از کنترل کیفیت آب شرب در سطح شهر، به انشعابات غیر مجاز در دامداریها و افت فشار آب که با حفر چاه و انتقال به مخزن که باعث حل مشکل افت فشار خواهد شد. اشاره و مطالبی در این زمینه بیان نمودند.
*- آقای امام زاده گزارشی از افت فشارآب و رفع این مشکل و همچنین بازدید از منازل سطح شهر و تامین ارتفاع آب مخازن ارائه نمودند.
*- آقای جانی از شبکه بهداشت شهرستان البرز گزارشی از نمونه گیری و آزمایش مداوم آب از سطح شهر ارائه و بیان نمودند که از نظر کیفیت، بهداشت و میکروب شناسی مشکلی وجود ندارد.

  • – حاج آقا حسن لی نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین، گزارشی از اقدامات و پیگیری های شورا ، شهرداری و آبفا درخصوص احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی، تعویض لوله های فرسوده و اجرای شبکه فاضلاب و همچنین به آینده نگری و توسعه شهری در طرح جامع شهری، ایشان خواستار برنامه ریزی جهت ذخیره سازی و ایجاد مخزن جدید برای توسعه برنامه ریزی 20 سال آینده شدند. و همچنین ایشان از عدم اطلاع رسانی اداره آبفا انتقاد نمودند.
    *- آقای نظری ریاست محترم کمیسیون بهداشت، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات آبفا و شورا در خدمات رسانی و عدم اطلاع رسانی آبفا درخصوص مشکلات آبفا، افت فشار و همچنین به کدری آب انتقاد نمودند و خواستار ورود به برخی شبکه های اجتماعی و دامن زدن به بحران و حاشیه شدند.
    *- بخشدار محترم ضمن انتقاد از عدم اطلاع رسانی از سوی آبفا، شورا و شهرداری و همچنین ضعف روابط عمومی در شهرداری و ادارات، به موضوع جلسه و مشکل آب، مطالبات مردمی و پیگیری حل مشکل بهداشتی آب تا حل کامل مشکل، خواستار ارائه راه حل از سوی رسانه ها و مردم در مشکلات شدند. در ادامه ایشان بیان نمودندکه، رسانه ها نیز از دامن زدن به حاشیه ها پرهیز نمایند. سخنگوی شورا و روابط عمومی اقدامات لازم را اطلاع رسانی نمایند. و خواستارتشکیل کارگروه برای حل مشکلات و پیگری آنها و مطالبات مردمی شدند.

*- آقای رضوی از اطلاعات سپاه به موضوع بهداشتی بودن آب شرب که هنوز مبهم می باشد . لذا از سوی شبکه بهداشت اداره آبفا باید سلامت آب را تایید نماید و به مردم اطلاع رسانی گردد.
*- آقای علویری نیز ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین به عدم همکاری و اطلاع رسانی خدمات مسئولین و ادارات با شورا و شهرداری در سطح شهر که باعث اعتراضات مردمی و تنش، ایشان خواستار اطلاع رسانی و شفاف سازی مسئولین با مردم شدند.
*- آقای مهندس خانی نیز ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین، به موضوع آب در سلامتی شهروندان و افت فشار و کدری َآب که در طبقات همکف ، اول و دوم با افت فشار مواجه هستند. و وجود املاح اضافی در آب که باعث مشکلات بهداشتی درآب و همچنین باعث اعتراضات مردمی شده، ایشان خواستار اطلاع رسانی و شفاف سازی از سوی مسئولین و تشکیل کارگروه در تمامی ادارات قبل از اقدام هرکاری شدند.
*- شهردار محترم نیز خواستار اطلاع رسانی دقیق و شفاف قبل از اقدام هر عملی شدند. ایشان گزارشی از مشکلات حمل و نقل ، ترافیک ، ساختار شهری ، پروژه کمر بندی غربی شهر و پل اتصال خیابان میرزای شیرازی ارائه نمودند.
*- جناب سروان محمدیان از اداره اطلاعات فراجا به برخی مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی، به مشکل آب و به نقش شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی خواستار تصمیمات لازم و تصمیم گیری منطقی و آینده نگری شدند.
1- مقرر گردید ادارات خدمات رسان قبل از هر گونه اقداماتی با مدیریت شهری، هماهنگی لازم را داشته و از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسانها به مردم اطلاع رسانی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.