موضوع کمیسیون:  بررسی مشکلات فاضلاب شهری و درمانگاه شبانه روزی

مشروح جلسه: به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء محترم کمیسیون بهداشت، رئیس محیط زیست شهرستان البرز و رئیس مرکز جامع سلامت شریف آباد و همراهان، رئیس آبفای شهر شریف آباد تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

*- آقای نظری ریاست محترم کمیسیون بهداشت، ضمن خیر مقدم به حاضرین و عرض تسلیت ایام محرم به موضوع جلسه بحث جمع آوری آبهای سطحی، فاضلاب شهری و مشکلات تصفیه خانه و شیوع بیماری التور اشاره و خواستار توضیحات و اقدامات انجام شده از سوی مسئولین مربوطه شدند.

*- آقای علویری ضمن خیرمقدم و تشکر از میهمانان به برخی مشکلات بهداشتی از جمله؛ اگوی شهری و استفاده از آب تصفیه خانه برای کشاورزی، ایشان خواستار همفکری و مشارکت مسئولین جهت حل مشکلات بهداشتی شهر شدند.

*-  آقای بهتویی ضمن عرض تسلیت ایام محرم و خیرمقدم به حاضرین به مشکل تصفیه خانه و استفاده کشاورزان از این آب و رها نمودن آبهای فاضلاب به جداول اشاره و خواستار همکاری شهرداری اداره آبفا و مرکز بهداشت شهر شدند.

آقای حاتمی ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان البرز، به مشکل رها نمودن فاضلاب در سطح شهر، اشاره و خواستار بازدید از مناطق فاقد فاضلاب و عدم نصب با حضور مسئولین مربوطه و همچنین برخورد با اشخاصی که نصب ننموده اند. و استفاده از پساب در هر صورت برای کشاورزان ممنوع می باشد.که متاسفانه استاندارد لازم را خروجی تصفیه خانه شهر شریف آباد ندارد. و پس از پیگیریهای فراروان هنوز اقدام لازم برای تصفیه خانه شهر صورت نگرفته است و در حال حاضر اداره آبفا باید جوابگوی مشکلات بهداشتی شهر باشد.  و اداره محیط زیست آماده همکاری با تمامی مسئولین جهت حل مشکلات می باشد.

*-  آقای کاظمی از اجرای آهک پاشی از هفته آینده در سطح شهر و ضرورت شستشوی انهار و زنده گیری سگهای ولگرد در حال انجام می باشد. و همچنین به بازدید مشترک بهداشت و شهرداری از مناطق فاقد فاضلاب و ارائه به آنها جهت اجرای شبکه، گزارشی از بازدید مناطق و منازل بدون نصب و اخطار به این منازل ارانه نمودند.

*- آقای اکبری گزارشی از توسعه شبکه فاضلاب در سطح شهر در آینده نزدیک خبر دادند. و درخصوص فاضلاب رها شده در سطح شهر و برخی مشکلات بوجود آمده ایشان از اعلام آمادگی جهت حل این مشکل خبردادند. و در ادامه بیان نمودند که، اقدامات انجام شده در تصفیه خانه و برنامه های اجراء شده تا حدودی از مشکلات کاسته شده، ولی هنوز مطلوب نمی باشد.

*-  خانم دکتر بنی هاشمیان از اعلام آمادگی جهت بازدید و از مناطق فاقد فاضلاب و اقدامات انجام شده در خصوص غربالگری و پیشگیری بیماری التور و همچنین نمونه گیری مراجعان و پایلوت بودن شریف آباد در بیماری آنفولانزا ، مالاریا و نمونه گیری آنها و همچنین راهکارهای افزایش جمعیت، ایشان خواستار همکاری شورا و شهرداری شدند.

*- آقای شریفی خواستار راهنمایی شهروندان با سامانه 190 جهت پیگیری مشکلات و همچنین از اعلام آمادگی با واحد خدمات شهری شدند و گزارشی از بازدیدهای خود از نانواییها و اصناف ارائه نمودند. و از آموزش شهروندان توسط رابطین بهداشت در هر مرحله خبردادند.

*-  در ادامه درخصوص راه اندازی درمانگاه شبانه روزی با حضور دکتر غلامی بحث و تبادل نظر گردید.

1-  مقرر گردید از مناطق فاقد فاضلاب و همچنین از عدم نصب،  بازدید مشترک صورت پذیرد. و اقدامات قانونی انجام گردد. و همچنین اطلاع رسانی دقیق از سوی شبکه های مجازی در سطح شهر انجام پذیرد.

2-  مقرر گردید مکاتباتی با دادستانی جهت مشترکینی که انشعابات فاضلاب را نصب ننموده اند توسط شهرداری و مرکز بهداشت صورت پذیرد. لذا بهداشت عمومی شهر را تهدید می کند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.