به حول و قوه ی الهی جلسه ای با حضور مدیرکل محترم جهاد کشاورزی استان و هیات همراه، اعضاء محترم شورای اسلامی شهر شریفیه، شهردار محترم و شورای کشاورزی شهر شریفیه تشکیل شد .

*- در ابتداء مدیرکل محترم جهاد کشاورزی استان، هیات همراه، شورای اسلامی شهر و شورای کشاورزان از دامداری ها و باغات سنتی و آبیاری قطره ای تحت فشار و کشاورزی بازدید به عمل آوردند.

*- حاج آقا حسن لی به برخی  از مشکلات و اقدامات به شرح ذیل اشاره نمودند.

1- آبیاری تحت فشار 600 هکتاری و 450 هکتاری

2-باغات سنتی که در حدود 400 هکتار، بعلت نبود آب در حال خشک شدن می باشد. که نیازمند جا به جایی یک موتور آب جهت آبیاری و احیاء آنها می باشد.

3-احیاء و مرمت قنات که نیازمند جلسه مشترک شورا و آب منطقه ای می باشد

4- مشکلات دامداران از جمله انشعابات آب دامداران که با جرایم سنگین آبفا مواجه گردیده است.

*-آقای مهندس برخی ریاست محترم جهاد کشاورزی شهرستان البرز، گزارشی از کشاورزی ها ، دامداری ها ، باغات و محصولات کشاورزی را ارائه نمودند.

*-آقای مهندس فرزان مهر شهردار محترم شهر شریفیه،  ضمن خیر مقدم به حاضرین به برخی مشکلات متعدد از جمله؛ تصفیه خانه که بصورت نیمه کاره رها شده، ایشان خواستار سهمیه آب خام برای آبیاری فضای سبز از کانال آب یا قنات قدیمی شدند. همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات کشاورزان شدند.

*-آقای دکتر افلاطونی مدیر کل محترم جهاد کشاورزی استان، با تقدیر و تشکر از حاضرین جلسه و شورای اسلامی شهر شریفیه، شورای کشاورزی، 1- ضمن حمایت از کشاورزی به موضوع قنات اشاره و از حمایت جهاد کشاورزی و  همچنین استفاده برای باغات سنتی و فضای سبز شهرداری شدند.2- درخصوص دامداری ها، ایشان خواستار ارائه دامدار کارت جهت دامداران و احداث مجتمع دامداری با هماهنگی و  همکاری جهاد کشاورزی شدند. 3- آبیاری تحت فشار باید اولویت جهاد کشاورزی باشد با توجه به پیشرفت 97 درصدی زمین 1000 هکتاری، خواستار رسیدگی فوری معاونین جهت این امر در اسرع وقت برای افتتاح این پروژه شدند. 4- در خصوص مشکل کشتارگاه آقای نظریان ( فرزند بزرگوار شهید ) جناب آقای دکتر افلاطونی خواستار همکاری و جلسه های مشترک با امور دام، معاونین و همچنین مساعدت در خصوص تغییر نوع کشتار به مرغ یا دام با نظر مثبت مسئولین ذیربط شدند. که در اسرع وقت اقدام لازم صورت پذیرد. 5 – به مشکل پسماند تصفیه خانه اشاره و خواستار مکاتبه شهردار و شورای اسلامی با معاونت عمرانی استانداری جناب آقای دکتر رجحانی شدند.

مصوبات شورای اسلامی شهر در صورتی که پس از دو هفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض «هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی کشور با قوانین» قرار نگیرد لازم الاجرا می باشد*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.