موضوع کمیسیون: برگزاری مراسم شام غریبان

مشروح جلسه:  به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء محترم کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، حوزه بسیج شهید مطهری و کلانتری 14 شریف آباد، حراست شهرداری و هیات امناء مساجد سطح شهر، تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای نظری آغاز گردید.

*- حاج آقا حسن لی ریاست محترم کمیسیون، ضمن خیر مقدم به حاضرین، عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگورای سرور و  سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین ( ع ) و یاران باوفایش مطالبی در اهمیت و بزرگداشت مراسم شام غریبان بیان نمودند. ایشان درخصوص برگزاری مراسم شام غریبان برای سال سوم خواستار یک حرکت حسینی و تجمع بزرگ عزاداران در یک روز خاص و  انجام اعمال خدا پسندانه خصوصا کمک به مستمندان شدند.

*- در ادامه هیات امناء مساجد نیز درخصوص محل تجمع و دعوت از مداحان و نقطه نظرات خود را اعلام نمودند. در ادامه خواستار همدلی تمامی هیات های مذهبی و انجام کارهای فرهنگی در این تجمع شدند.

*-  آقای لشگری از کلانتری 14  شهر شریف آباد،  از برقراری امنیت جهت برگزاری مراسم در ماه محرم با کمک همیاران هیات ها خبردادند.

*-  حاج آقا لطفی منش خواستار برگزاری مراسم در یک روز خاص که مراسم در مساجد نباشد برگزار گردد و همچنین از یک مداح مطرح کشوری استفاده گردد.

*-  جناب سروان سیفی فرمانده حوزه بسیج شهید مطهری ضمن تشکر از مسئولین جهت برگزاری مراسم غدیر، ایشان از برگزاری مراسم شام غریبان بصورت ویژه و استفاده از مداحان مطرح کشوری در سالهای آینده و امسال نیز از ازمداحان شهر شریف آباد استفاده گردد.  

*-  آقای مهندس خانی ضمن خیر مقدم به میهمانان، ایشان از پتانسیل بالای شهر شریف آباد در برگزاری مراسمات و روز سوم شهادت امام حسین ( ع) و همچنین استفاده از ظرفیت مداحان داخلی را خواستار شدند. 

*- آقای نظری خواستار استفاده از ظرفیت روحانیت مساجد سطح شهر در برگزاری مراسم شام غریبان و استفاده از مداحان داخلی شهر شدند.

* – آقای علویری نیز با استفاده از  ظرفیت شورا و شهرداری در حیاط شهرداری با توجه به پتانسیل آنها و استفاده از ظرفیت تمامی هیاتها، نیروی انتظامی و بسیج،  با توجه زمان اندک و استفاده از ظرفیت مداحان داخلی و خروجی این مراسم شدند.

*- آقای اسفرورینی خواستار تشکیل دبیرخانه جهت بهتر برگزار نمودن و جمع بندی نقاط ضعف و قوت مراسم شدند.

1-  مقرر گردید مراسم شام غریبان درشب شام غریبان و همچنین مکان مراسم با صلاحدید حوزه بسیج شهید مطهری و کلانتری 14 شریف آباد تعیین گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.