” بسم الله الرحمن الرحیم “   به حول و قوه ی الهی جلسه ای با حضور اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولین استانی ، شهری و مدیر عامل خانه مشارکت مردم در سلامت، در دفتر شورا تشکیل  با قرائت قرآن توسط آقای انصاریان شروع شد.        
*- آقای علویری ریاست محترم شورای اسلامی شهر، ضمن خیر مقدم به حاضرین و  عرض تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) به موضوع جلسه اشاره و خواستار توضیحات مدیرعامل محترم  خانه مشارکت شدند.
*-آقای انصاریان مدیرعامل خانه مشارکت مردم در سلامت،  ضمن عرض تسلیت ایام محرم گزارشی از اقدامات خانه مشارکت مردم در سلامت ، بیان نمودند که مطالبات مردمی جز اهداف این انجمن می باشد و به بحث آسیب های اجتماعی موجود در سطح شهر شریفیه که نیازمند همکاری و هماهنگی همه سازمان های دولتی و مردم نهاد در حل مباحث  اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شدند. *- آقای بخشی پور روابط عمومی انجمن NA گزارشی از اقدامات این انجمن و مشکلات اعتیاد آور درکشور و استان که متاسفانه هر 3 دقیقه یک معتاد از دنیا می رود. که برای کاهش معتادان این انجمن نیاز به حمایت معنوی و یک مکان برای برگزاری جلسات دارد.
*- خانم خمسه رئیس مرکز نیکوکاری به مشکلات تعداد افزایش معتادان و مراجعه به مرکز و مشکلات اقتصادی خانواده این معتادان اشاره و به افزایش تعداد خانه های فساد در شهر خواستار استفاده از ظرفیت اماکن عمومی از جمله حسینیه ها برای اشتغال زایی و اسکان نیازمندان واقعی شدند.
*- جناب سروان رضایی فرمانده حوزه شهید مطهری ضمن عرض تسلیت ایام محرم به موضوع آسیب های که حاکمیت را تحت شعاع خود قرار می دهد لذا بسیج 64 عنوان برنامه حوزه آسیب های اجتماعی شده و به آمار و اطلاعات خانه های فساد و معتادان و نیازمندان در حوزه شهید مطهری موجود می باشد. در ادامه به گشت رضویون در سطح شهر و سازماندهی آنها و همکاری با کلانتری، کمپ و مرکز نیکوکاری اشاره کردند و استفاده از ظرفیت گروه  جهادی در سطح شهر برای منازل نیازمندان با مشورت شورا و شهرداری شدند. *- جناب سروان لشگری معاون کلانتری 14 شریفیه به موضوع پیشگیری و کلاسهای آموزشی در مدارس و کلاسهای آموزشی برای شهروندان در سطح شهر شدند.
*- آقای نظری نیز به موضوع آموزش و مشاوره برای خانواده ها در  مدارس، مساجد و حسینیه ها در ایام محرم شدند.
*- آقای علویری خواستار تشکیل کار گروه و سازماندهی آنها  شدند .
*- آقای دکتر شهروزی، استاد دانشگاه به مشکل و معضل اعتیاد در سطح کشور که نیازمند نهضت ملی و مشارکت همه نهادها و سازمانها می باشد و به کاهش آسیب ها کمک شود .
*- آقای نظری در خصوص آموزش کودکان از دوران مدرسه و … مطالبی را در این زمینه بیان نمودند.
*-خانم دکتر اروندی عوامل و انگیزه در خصوص خودکشی دلایل فراوانی دارد اما مهمترین دلیل اختلافات روانشناسی، افسردگی، اظطراب استرس مقدم کار و علل یابی انجام گیرد.
*- در خصوص NA  بیان نمودند که کمک و مساعدت به مکان جهت جلسات، از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر شدند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.