به حول و قوه ی الهی جلسه ای با حضور فرماندار محترم شهرستان البرز، معاونین امور سیاسی امنیتی، هیات همراه ، مسئولین آب منطقه ای ، آبفای شهرستان البرز، اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

*- آقای علویری ریاست محترم شورای اسلامی شهر؛ ضمن خیر مقدم به حاضرین به مباحث رودخانه های شرقی و غربی، مسائل روشنایی، امنیتی و هدایت آبهای سطحی اشاره و خواستار حل این مشکلات شدند.

*-آقای مهندس فرزان مهر شهردار محترم شهر شریفیه ؛ ضمن خیر مقدم به فرماندار محترم شهرستان و میهمانان به برخی مشکلات از جمله؛ رودخانه های شرقی و غربی که نیازمند لایروبی و دیوارکشی دارد و با کمترین بارندگی سیلاب به راه می افتد ، ایشان در خصوص قنات نیز خواستار استفاده شهرداری  از این آب خام جهت فضای سبز و نظافت می باشد. در ادامه به مشکل تصفیه خانه نیز اشاره و خواستار حل این مشکل شدند.

*-آقای نظری ضمن خیر مقدم به میهمانان و تقدیر تشکر از فرماندار محترم شهرستان البرز، خدمات آبفا، آب منطقه ای، ایشان خواستار ادامه دیوار کشی رودخانه های شرقی و غربی از سمت والفجر 24 و ایجاد کمربندی، که باعث تردد آسان و حل مشکل پدافند غیر عامل با کمک شورای اسلامی شهر  و شهرداری شدند.

*- حاج آقا حسن لی نیز به ایجاد کمربندی شرقی و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری برای ادامه دیوارکشی و تکمیل پروژه تا والفجر بیست و چهار شدند. و  همچنین حقوق افراد را از طریق ظرفیت قانونی خواستار شدند.

*-آقای مهندس علی خاصی ریاست محترم اداره آب شهرستان البرز، گزارشی از وضعیت رودخانه های شریفیه و ساختمان های موجود در حریم و استفاده از ظرفیت فرمانداری ، شورای اسلامی شهر و شهرداری برای  دیوار کشی رودخانه ها شدند.

*-آقای مهندس جمشیدی نیز گزارشی از پروژه های رودخانه های شرقی و غربی، پیگیری های انجام شده و عدم اجرای تعهدات اداره راه و شهرسازی، با توجه به مصوبات حفظ حقوق بیت المال، ایشان به ایجاد حوضچه های تاخیری در شهرک مهرگان اشاره و خواستار پیگیری فرماندار محترم شهرستان البرز، آب منطقه ای، شورای اسلامی شهر شریفیه و شهردار محترم شدند.

*-آقای مهندس زرگر معاون عمرانی فرماندار محترم، به مشکلات ساختاری شریفیه و زیست محیطی خواستار دعوت از مدیران کل آب منطقه ای ، آبفا و راه و شهرسازی با توجه به اولویت زیست محیطی شدند.

*-آقای مهندس فرزان مهر به نبود شبکه فاضلاب در برخی مناطق شهر و رها شدن فاضلاب در رودخانه شرقی اشاره و خواستار حل این مشکل شدند.

*-حاج آقا حسن لی گزارشی از پروژه تصفیه خانه شهرشریفیه و  اعتبار ملی برای پروژه ارائه نمودند.

*-آقای نژاد خیر مسئول امور آبفای شهرستان البرز، گزارشی از روند پروژه تصفیه خانه اشاره و تکمیل فاز مقدماتی تا پایان سال و پیشرفت 70 درصدی پروژه مذکور، با اعتبار پیش بینی شده ارائه نمودند.

*- آقای بهتویی ضمن تبریک به انتخاب خانم ملکی به سمت معاون سیاسی فرماندار و آقای زرگر به عنوان معاون عمرانی فرماندار ، به مشکل مناطق فاقد شبکه فاضلاب، آبهای سطحی، فاضلاب رها شده در سطح جداول و مشکلات بهداشتی، خواستار حل این مشکل شدند.

*-آقای اکبری مسئول امور آب و فاضلاب شهرستان البرز؛ گزارشی از اقدامات آبفای شهرستان در شهر شریفیه و  همچنین شبکه فاضلاب ارائه نمودند.

*-آقای عسگری مسئول مشترکین آبفای شهرستان البرز؛ به مشکل انشعاب دامداریها که شورای اسلامی شهر شریفیه پیگیر موضوع این مشکل می باشند، که متاسفانه با توجه به عدم همکاری دامداران به دادگاه معرفی شده اند که نیازمند مساعدت و همکاری جهاد کشاورزی و شورای تامین می باشد.

*-آقای مهندس غفوری فرماندار محترم شهرستان البرز، ضمن تبریک هفته دولت به پتانسیل استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی جهت دیوار کشی رودخانه های شرقی و غربی اشاره در ادامه بیان نمودند که با بارش کم رودخانه های مذکور دچار بحران می شود، لذا در کوتاه ترین زمان ممکن دیوارکشی و ساماندهی رودخانه ها انجام شود. ایشان درخصوص فاضلاب نیز اعتبار ملی به تصفیه خانه پیش بینی شده و در ادامه بیان فرمودند که با توجه سابقه شهر شریفیه و خدمات این شهر در تمامی مراحل به کشور، نیازمند مساعدت و خدمات رسانی تمامی نهاد ها و دستگاه های اجرایی به این شهر شدند.

1- مقرر گردید آقای زرگر معاون عمرانی فرماندار محترم به همراه شورای اسلامی شهر شریفیه ، شهرداری شهر و مسئولین آب منطقه ای از رودخانه غربی بازدید به عمل آورند.

2-مقرر گردید مناطق فاقد شبکه فاضلاب توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری به اداره آبفا اعلام وآبفای شهرستان و استان نسبت به اجرای آنها اقدام نمایند.

3- مقرر گردید شورای اسلامی شهر،  نماینده بسیج سازندگی را جهت توافق با آب منطقه ای، جهت اجرای دیوار رودخانه شرقی معرفی نمایند.

4 -مقرر گردید پیگیری و تخصیص بودجه  از مدیریت آب منطقه ای استان و نیز از محل مدیریت بحران توسط شهرداری و شورا جهت ساماندهی رودخانه شرقی صورت پذیرد و در اولویت امور قرار گیرد.

مصوبات شورای اسلامی شهر در صورتی که پس از دو هفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض «هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی کشور با قوانین» قرار نگیرد لازم الاجرا می باشد*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.