موضوع کمیسیون:  اجرای سرود سلام فرمانده

مشروح جلسه:  به حول و قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، شهردار محترم و تعدادی از فعالان فرهنگی تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای رضایی آغاز گردید.

*- حاج آقا حسن لی ریاست محترم کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی؛ ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه, گزارشی از سفر اداری اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار محترم به تهران جهت پیگیری در سازما ن شهرداریها ، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی درخصوص جذب نیروی های متخصص و همچنین مشکلات حمل و نقل عمومی و اختصاص خودروی آتش نشانی ، لودر ، تغییر نام شریف آباد ، پیگیری بلوار غربی ، توافق زمینهای نیروی انتظامی و پیگیری تکمیل اورژانس شهر ارائه نمودند و به موضوع جلسه تعویض تابلوهای شهداء شهر در بلوار امام علی ( ع ) اشاره و با توجه به پیگیریهای خانواده شهداء و شهروندان خواستار همفکری حاضرین در جلسه شدند.

*- جناب سروان رضایی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت چند تن از ماموران نیروی انتظامی، به کارهای ارزنده شهرداران اسبق در نصب تمثال شهداء ، ایشان خواستار استفاده از نظرات جمعی طراحی تابلوهای شهداء شدند. و در خصوص اجرای سرود سلام فرمانده،  ایشان خواستار ثبت نام در گروهها جهت ساماندهی بصورت ساده شدند.

* –  آقای صابری به طراحی ویژه تابلوها در نجف آباد اصفهان با عمر طولانی درکیفیت عالی شدند.

*- آقای اندیشگر به بحث نگهداری از تابلوها و برد تبلیغاتی، زیبایی و رعایت مقررات ایمنی از اداره راه و شهرسازی ، هزینه های اجرایی و زمان مناسب جهت تسریع در نصب شدند.

*- آقای کریم خانی خواستار کار کارشناسی و تسریع در نصب قبل از یادواره شهداء شهر شدند.

*- آقای علویری به هزینه های طراحی و پیام تابلوهای شهر از بعد فرهنگی و نگهداری آنها مطالبی را بیان نمودند.

*- آقای کرمی خواستار نصب تابلوهای شهداء  در داخل شهر و شناسایی برای شهروندان شدند.

* – آقای مهندس خانی،  ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه ، تقدیر و تشکر از شهردار محترم، بابت اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر و استفاده بهینه ازتابلوهای موجود ، ایشان خواستار تنوع ، نور پردازی ، یاد و خاطره شهداء و پیام شهداء در این تابلوها شدند.

* –  آقای نظری به موضوع کارشناسی و دعوت از گروهها، طراحان ، مزایا و معایب نصب تابلوها و بحث صرفه جویی و استفاده از کارشناسان داخلی در نصب و طراحی شدند.

* –  آقای بهتویی خواستار استفاده از تابلوهای موجود در سطح شهر و طراحی و نصب تمثال شهداء در وسط بلوار امام علی ( ع ) و همچنین شناسایی شهداء برای نسل جوان شدند.

* –  آقای مهندس فرزان مهر ضمن خیر مقدم به حاضرین و عرض تسلیت به آقای مهندس خانی، ایشان به موضوع نصب و طراحی تمثال شهداء در بلوار امام علی ( ع ) و داخل شهرکه نیازمند پیگیری همه فعالان در اسرع وقت شدند.

 * – مقرر گردید کمیته ای فرهنگی با حضور جناب سروان رضایی و آقای حسن صابری و آقای علویری ریاست محترم شورا و شهردار محترم جهت طراحی تشکیل و در اسرع وقت روز دوشنبه ساعت 18  جلسه برگزاری تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

* – در ادامه درخصوص اجرای سرود سلام فرمانده در شهر به موضوع امنیت جمعی و استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی ، بسیج ، همچنین مکان و مدیریت مراسم شدند.

*- آقای مهندس خانی خواستار استفاده از ظرفیت تمامی واحد های فرهنگی،  جهت اجرای سرود سلام فرمانده،  بصورت دو زبان فارسی و آذری در مساجد شدند.

*- مقرر گردید  مراسم مزار شهداء ساعت 17 الی 19 با مدیریت حوزه شهید مطهری و با پشتیبانی شهرداری و شورا روز پنجشنبه مورخ 12/03/1401 برگزار گردد.

*- در ادامه در خصوص یادواره شهداء حاج آقا حسن لی خواستار برگزاری مراسم ویژه خواهران و برادران در دو روز و استفاده از سخنرانی اشخاص مذهبی و مسئولین کشوری شدند.

*- اعضای جلسه خواستار ثبت یک روز در تاریخ را به عنوان یادواره شهداء جهت دعوت از مسئولین کشوری و استانی شدند.

* – آقای مهندس خانی به بحث دفن اموات در مزار شهداء، مسائل شرعی و قانونی درخصوص دفن افراد عادی در قسمت گلزار شهداء اشاره و در این خصوص  بحث و تبادل نظر گردید.

* –  شیخ روح اله آقاجانیان به مشکلات مزار شهداء و اطاقک وسط مزار که در اختیار سه گروه می باشد. اشاره و خواستار تعیین و تکلیف آن شدند.

* – آقای مهندس فرزان مهر  از در اختیار  گذاشتن این اطاقک به آقای مصطفی اسفرورینی شدند و از اجرای برنامه های فرهنگی در مزار شهداء در روز شنبه خبر دادند. که با مشکلات سیستم صوتی این برنامه اجراء نمی شود. در ادامه آقای مهندس فرزان مهر از قول مساعد جهت حل این مشکل را خبر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.