موضوع کمیسیون: بررسی و پیگیری زمینهای 131 هکتاری

مشروح جلسه:  به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء محترم کمیسیون کشاورزی و تعدادی از کشاورزان تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

آقای علویری ریاست محترم کمیسیون کشاورزی؛ ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی حاضرین  به موضوع جلسه اشاره و به مشکل زمینهای 131 هکتاری، و همچنین به اقدامات و مکاتبات انجام شده و همراهی با کشاورزان و نیز نامه دادستان محترم قزوین و قوه قضائیه، خواستار ارائه اقدامات انجام شده کشاورزان تاکنون شدند.

آقای عبداله پور از کشاورزان و جانبازان نیز خواستار گزارش جامع از تاریخچه ، صورتجلسات، مکاتبات ، اسناد و مدارک این زمینها که متعلق به کشاورزان و در اختیار گرفتن وکیل با تجربه و خوب شدند.

آقای نظری خواستار جلسه مشترک با فرماندار محترم شهرستان البرز، فرمانده سپاه ، نیروی انتظامی، اطلاعات،  مسئولین ذیربط استان و شهرستان جهت هم اندیشی و ارائه راه حل این مشکل شدند.

حاج آقاحسن لی از پیگیری و مکاتبات جهت احقاق حق کشاورزان و اتحاد با آنها و از مخالفت با الحاق این زمینها به داخل بافت که باعث ایجاد تبعات مختلف از جمله؛ زیان و ضرر به کشاورزان و سود دهی به مالک و … می شود لذا خواستار گرفتن یک وکیل خوب با مدارک و ادله مناسب شدند.

آقای اسدالهی خواستار ارائه مدارک و اسناد از سوی شورا و شهرداری جهت گرفتن یک وکیل خوب شدند.

آقای مهندس خانی ضمن خیر مقدم از همکاری کشاورزان، جهت پروژه های عمرانی عمومی سطح شهر از جمله مساجد، مدارس و اماکن ورزشی، تقدیر و تشکر نمودند و از حساسیتهای شورای فعلی و شهردار محترم جهت لوایح شهرداری با تمام اسناد و مدارک خبر دادند و با توجه به قوانین موجود در خصوص این زمینها و اسناد موجود در این زمینها و نظر خواهی از شخصیتهای ذی نفوذ در کشور از حمایت خود به کشاورزان خبر دادند.

آقای علویری خواستار تشکیل یک شورای کشاورزی قوی با اطلاعات حقوقی و کارشناسی جهت پیگیری مشکلات زمینهای کشاورزی، دامداری و  نیز خواستار مکاتبه شورای کشاورزی با شورا و گرفتن یک وکیل خوب جهت احقاق حق کشاورزان شدند.

آقای خمسه از کشاورزان به دلیل در اختیار داشتن اسناد و مدارک معتبر موجود جهت ابطال سند بنیاد مستضعفان خبر دادند و همچنین در خصوص لایحه شهردارمحترم در این خصوص نیز بحث و تبادل نظر نمودند.

1 به استناد نامه شماره 1988 /1400/ ص مورخ 20/07/1400 شهردار محترم؛ عطف به نامه شماره 110/ 1400 / م  مورخ 08 / 06 / 1400 در خصوص پلاكهاي ثبتي شماره 530 / 30 (75 هكتار ) و پلاك ثبتي شماره 532 / 30  (56 هكتار) به اطلاع مي رساند، بخش اندكي از اين اراضي در حد كمتر از 5% جزء محدوده خدماتي با كاربري عمومي و خدماتي است و مقدار  95% ديگر خارج از محدوده خدماتي و داراي كاربري زراعي است كه در حال حاضر با عنايت به مشاهدات كارشناسان اين شهرداري ، اراضي مذكور زيركشت محصولات كشاورزي عمدتا گندم و ذرت مي باشد و جزء اراضي درجه يك كشاورزي است، اين اراضي برابر سند مالكيت پيوست متعلق به بنياد مستضعفان است كه با وكالت نامه به آقاي فروغي و ساير شركا فروخته شده استحال آقاي باجلان به عنوان نماينده پيگير الحاق اراضي مذكور به محدوده خدماتي شهر شريفيه مي باشند ، خواهشمند است موضوع الحاق به محدوده اراضي مذكور جهت بررسي هاي اوليه و همفكري آن شوراي محترم در جلسه مطرح گردد.   در کمیسیون کشاورزی مطرح و به اتفاق آرا مورد مخالفت قرار گرفت و جهت تصویب نهایی به جلسه رسمی ارسال می گردد.      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.