موضوع کمیسیون:  بررسی مشکلات شهری

مشروح جلسه: به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء محترم کمیسیون بهداشت، شهردار محترم، معاونت محترم شهردار، ریاست محترم شبکه بهداشت شهرستان البرز و هیئت همراه ، ریاست محترم مرکز بهداشت شریفیه تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

*- آقای نظری ریاست محترم کمیسیون بهداشت، ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه و تبریک پیشاپیش روز پزشک و همچنین تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد( ع )، تقدیر و تشکر از خدمات مسئولین، به موضوع جلسه از جمله؛  مشکل فاضلاب های نصب نشده و همچنین تعیین و تکلیف  زمین واگذار شده جهت خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت و اتلاف سگهای ولگرد اشاره و خواستار توضیحات مسئولین محترم شدند.

* – آقای بهتویی به مشکل نیروی تزریقات و مشکل فاضلاب رها شده خواستار تعامل بیشتر با مردم شدند.

*-  آقای علویری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین شبکه بهداشت البرز و مرکز بهداشت به مشکلات فوق اشاره نمودند.

*- شهردار محترم به مشکل فاضلاب رها شده و ایجاد معضلات برای مردم و همچنین معضل سگهای ولگرد ایشان خواستار تعامل دو طرفه شدند.

*- آقای مهندس مهرعلیان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شورا، شهرداری و مرکز بهداشت به تعامل و گشت دو جانبه در سطح شهر و همچنین پیگیری مشکلات بهداشتی در سامانه 190  جهت ثبت شکایات مردمی، مشکلات بهداشتی و معضل سگهای ولگرد که مشکل کشوری بوده اشاره و بیان نمودندکه به درستی اجراء نمی شود. و همچنین تزریقات توسط ماماها انجام میگرد. و همچنین به جوانی جمعیت اشاره و خواستار توجه بیشتر همه مسئولین به این امر شدند.

*- آقای مهندس خانی،  به موضوع فاضلاب اشاره و خواستار جلسه مشترک شهرداری، اداره آبفا، شبکه بهداشت و همچنین گشت مشترک جهت حل این مشکل  شدند و همچنین به موضوع شستشوی مخازن سطح شهر با آهک شدند. و در ادامه بیان نمودند که قانون اتلاف سگهای ولگرد بدرستی اجراء نمی شود. در ادامه ایشان از خدمات مدیریت شهری جهت نظافت معابر شهری تشکر نمودند.

*-  آقای اسفرورینی به شستشوی مخازن با آهک و تعیین روز حاضر جهت بازدید مشترک شدند.

* –  آقای بهنامی گزارشی از برنامه های جوانی جمعیت شورا و شهرداری ارائه نمودند.

*-  آقای مهندس خانی نیز درخصوص اعتراض شهروندان به مسائل بهداشتی شهر و نگهداری سگ ها در منازل، که این امر موجب سلب آسایش عمومی مردم شده و همچنین تعطیلی مرکز بهداشت در روز های تعطیل موجب اعتراضات شدید مردمی در سطح شهر شده.  ایشان در ادامه بیان نمودند که چرا قانون پزشک برای 4000 نفر اجراء نمی گردد. و قانون جمعیت جوانی و موضوع ازدواج ، مباحث و شکایات موجود در این امر، ایشان خواستار برنامه ریزی درست و اساسی شدند.

* –  سرکار خانم دکتر باقی ضمن تشکر از همکاری شورا و شهرداری،  به خدمات مرکز سلامت به جهت کمبود پزشک برای تمامی مراجعان به موضوع آموزش سلامت و پیشگیری از بیماریها اشاره و خواستار فعالیت بیشتر در این زمینه شدند.

*-  آقای دکتر میرزاده گزارشی از فعالیت شبکه بهداشت شهرستان و مشکلات موجود در جذب نیرو و کمبود پزشک اشاره و خواستار فرهنگ سازی برای شهروندان و همچنین به اهمیت آموزش در تمامی سطوح،  ایشان در ادامه بیان نمودند که با توجه به کمبود نیرو و مشکلات مالی دانشگاه امکان شروع پروژه در شریفیه امکان پذیر نمی باشد. لذا پیگیری در حال انجام از سوی مراجع بالا می باشد و نیاز به پیگیری از سوی شورا و شهرداری نیز می باشد. ایشان به موضوع تبصره 3 بحث پزشک و تبصره 5 ماده 39 مالیات بر ارزش افزوده اشاره و توضیحاتی را بیان نمودند.      

1-  مقرر گردید، تیم مشترک از آب و فاضلاب، شهرداری و مرکز بهداشت، جهت پیگیری فاضلاب های رها شده تشکیل و نسبت به بازدید و اقدامات قانونی انجام پذیرد.

2 – به استناد نامه شماره  1899 / 1402 مورخ 01/ 05 /1402؛ شهردار محترم؛ با توجه به درخواست شماره 1485/ 1402 مورخ 01/ 05/ 1402 واحد خدمات شهري و پيرو نامه هاي ارسال شده از سوي استانداري در خصوص كنترل حيوانات ناقل بيماري ( سگ هاي ولگرد )،  به شماره هاي 8403 / 42 / 59 و 5583 / 42 / 59 و نامه شماره 10530  / 42 / 59 ، اين شهرداري در نظر دارد به منظور كنترل نسبت به جمع آوري سگ هاي ولگرد سطح شهر به تعداد 200 قلاده با اعتباري بالغ بر 000 /000 /800 ريال  از محل اعتبارات تحول اداري و مديريت عملكرد، فصل دوم استفاده از كالا و خدمات رديف خدمات قراردادي اشخاص اقدام نمايد. که در جلسه مطرح و به اتفاق آراء به تصویب رسید و جهت تصویب نهایی به جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ارسال میگردد.

3 – مقرر گردید جلسات آموزشی شهروندان با همکاری مرکز بهداشت و خانه هلال، شهرداری و شورا  در سالن اجتماعات شهرداری هر ماه یکبار انجام پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.