موضوع کمیسیون: تعرفه و نرخ تاکسی ها در سال 1402

مشروح جلسه: به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء کمیسیون، تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

*-آقای علویری ریاست محترم کمیسیون حمل و نقل، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی ( ع ) و گرامیداشت شب های پر فضیلت قدر،  مطالبی را در این خصوص بیان نمودند. در ادامه ایشان به موضوع و تشکیل جلسه در فرمانداری شهرستان البرز برای تعیین نرخ کرایه تاکسی های شهر شریفیه به قزوین، بالعکس و خروجی این جلسه برای همه شهرهای شهرستان  با رعایت صرف و صلاح مردم و رانندگان را خواستار شدند.

*-  در خصوص راه اندازی خط اتوبوس رعایت چند نکته الزامی می باشد. 1 تعیین ایستگاه در هر خیابان 2 استقرار نیروی راهور جهت نظم بخشی و فرهنگ سازی.

*- آقای بهتویی به موضوع ترافیکی در شهر از جمله انتهای خیابان ولیعصر( عج ) و تملک چند ملک و همچنین نصب چند صندلی و سایبان در ابتداء خیابان ولیعصر ( عج ) جهت آسایش شهروندان شدند. در ادامه ایشان به موضوع نبود تاکسی، اول صبح در ایستگاه انتقاد نمودند و خواستار رسیدگی شهردار محترم شدند. * –  آقای نظری نیز به موضوع رعایت صرفه و صلاح مردم در نرخ کرایه و همچنین نوسازی ناوگان به کمک شورا و شهرداری مطالبی را بیان نمودند.

* – آقای بهتویی خواستار مساعدت به رانندگان فعال شهر مانند تهیه و نصب دستگاه GPS برای تاکسی ها توسط شهرداری و  همچنین برخورد با غیر فعالان شدند.

 *-  آقای مهندس خانی نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی ( ع ) وآرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران شورا در ماه مبارک رمضان در ادامه ایشان به موضوع نقش راه در حمل و نقل اشاره و خواستار تسریع در راه اندازی کمر بندی غربی و شرقی شهر شدند.

*-  حاج آقا حسن لی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی ( ع ) و گرامیداشت شب های قدر به موضوع طرح مطالعاتی حمل و نقل شهر که جزء  ایراد اساسی شورا و شهرداری می باشد. اشاره و خواستار برنامه اساسی  و طرح مطالعاتی مناسب برای حمل و نقل از سوی شهردار محترم شدند. ایشان درخصوص ناوگان تاکسی، مینی بوس، ون  و اتوبوس و همچنین خدمات رسانی به شهرهای همجوار از جمله؛  محمدیه و الوند شدند. ایشان در ادامه به موضوع جایگاه ایستگاه اتوبوس و مسیر های رفت و برگشت و همچنین جلسه با حمل و نقل محمدیه، الوند و بیدستان جهت مشارکت، همکاری و استفاده از نیروهای راهور، جهت ساماندهی مناسب شدند و همچنین به اختصاص 5  وام از بنیاد برکت جهت حمل و نقل تا سقف  000 / 000 / 150 تومان خبر دادند.

1 –  نامه شماره 125 / 1402 / ص مورخ 17 / 01 /1402 شهردار محترم،  با عنايت به بررسي و هماهنگي هاي بعمل آمده با ساير شهرداري هاي شهرستان البرز، پيشنهاد ميگردد نرخ كرايه تاكسيهاي فعال در خط شريفيه به قزوين و بالعكس در سال 1402 مبلغ 110.000 ريال بابت كرايه هر مسافر و مبلغ 10.000 ريال مازاد بر آن جهت گردشي داخل شهر شريفيه در نظر گرفته شود.
که در جلسه مطرح و با اکثریت آراء تصویب شد و جهت تصویب نهایی به جلسه رسمی شورا ارسال می گردد.

2 مقرر گردید؛ طرح مطالعاتی و شناسایی نقاط ضعف، قوت و نیاز سنجی حمل و نقل مناطق مختلف شهر توسط شهردار محترم انجام و نتیجه ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.