موضوع کمیسیون:   بررسی مشکلات بهداشتی شهر شریفیه

مشروح جلسه: به حول قوه الهی با حضور اعضاء کمیسیون بهداشت، درمان، شهردار محترم و جناب آقای دکتر میرزاده ریاست محترم شبکه بهداشت شهرستان البرز و سرکار خانم دکتر بنی هاشمیان ریاست محترم مرکز بهداشت شریفیه تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای نظری شروع شد.

*- آقای آیت نظری اصل، ریاست محترم کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر، ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه، تقدیر و تشکر از خدمات متقابل مرکز بهداشت در سطح شهر و همکاری صمیمانه بهداشت، شورا و شهرداری در خصوص برخی از مشکلات از جمله، دفع فاضلاب ها،  واکسیناسیون افاغنه ، درمانگاه شبانه روزی و آسفالت محوطه مرکز بهداشت مطالبی را بیان نمودند.

*- آقای دکتر میرزاده ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه شورا و شهرداری در امر مهار ویروس کرونا و همچنین همکاری متقابل شورا و شهرداری با مرکز بهداشت به مصوبات قبلی شورای سلامت، با توجه به عادی انگاری ویروس کرونا و انتشار ویروس های جدید خواستار اطلاع رسانی نکات بهداشتی شدند و گزارشی از میزان واکسیناسیون  مرحله اول و دوم که بیش از 85 درصد می باشد ارائه نمودند و به تلاش شبکه بهداشت جهت حفظ نیروهای مرکز بهداشت و از آغاز واکسیناسیون عمومی فلج اطفال افاغنه خبر دادند و خواستار برخورد قانونی با ورود و کنترل افاغنه در شهر شریفیه با توجه به افزایش جمعیت آنها شدند. و همچنین به مشکل حیوان گزیدگی، خواستار کنترل سگهای ولگرد و فرهنگ سازی شهروندان شدند. و با توجه به شروع فصل گرما  به شیوع بعضی از بیمارها در فصل تابستان ایشان خواستار اطلاع رسانی شورا و شهرداری از طریق بنر و شبکه های مجازی شدند. و همچنین با توجه به سیاستهای جوانی جمعیت ایشان خواستار دیوار نگاری مرکز و مراکز عمومی شهر توسط شهرداری شدند. و همچنین با توجه به گرفتگی فاضلاب خواستار حل مشکل شدند و باتوجه به  مشکل سیستم کامپیوتری مرکز بهداشت  ایشان خواستار حمایت شورا و شهرداری جهت  تهیه و خریداری سیستم کامپیوتری مرکز بهداشت شدند و همچنین به مشکل فاضلاب مرکز که باعث مشکلات برای پرسنل شده، خواستار ورود شورا و شهرداری جهت حل این مشکل شدند.

* – سرکار خانم دکتر بنی هاشمیان به مشکل فروش نوزاد در شهر اشاره و همچنین اطلاع رسانی در خصوص کنترل بیماریهای قند و فشار خون شدند.

*- حاج آقا حسن لی خواستارتهیه کلیپ خدمات مرکز بهداشت و همچنین حضور همکاران بهداشت و پزشکان در مساجد سطح شهر شدند.

* – خانم خمسه مسئول بهداشت محیط به مشکل دفع غیر بهداشتی فاضلاب، خواستار همکاری واحد خدمات شهری با شبکه بهداشت شدند.

*- حاج آقا حسن لی خواستار ورود شهرداری و مرکز بهداشت جهت حل مشکل دفع فاضلاب بصورت ریشه ای با همکاری آبفا بصورت منطقه ای شدند.

*-  آقای بهتویی خواستار جلسه ای با حضور مسئولین آبفا، شورا ، شهرداران، ادارات ذیربط و مرکز بهداشت  جهت حل دفع مشکل فاضلاب شدند.

* – آقای مهندس خانی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شبکه بهداشت و مرکز بهداشت به مشکل مطب های سطح شهر، کنترل افاغنه ، به شکل سوء تغذیه، کنترل و دفع فاضلاب و همچنین برگزاری جلسات جهت حل مشکل سوء تغذیه در فرمانداری شدند.

*-   آقای علویری ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه، تقدیر و تشکر ویژه از خدمات ارزنده مرکز بهداشت در شهر شریفیه ،  به حل ریشه ای و قانونی مشکلات ، فرهنگسازی و اطلاع رسانی مشکلات از طریق شبکه های مجازی و پیگیری مشکلات از طریق ادارات ذیربط و ساماندهی فاضلاب و از قول مساعدت جهت همکاری شورا و شهرداری برای حل این مشکلات خبر دادند.

آقای مهندس فرزان مهر ضمن تقدیر و تشکر به حاضرین از قول همکاری و مساعدت جهت حل مشکلات مرکز از جمله تهیه سیستم و دفع فاضلاب و تانکرآب خبر دادند. و در خصوص واگذاری ساختمان شهرداری قدیم جهت درمانگاه شبانه روزی ایشان خواستار رعایت موارد قانونی شدند  و درخصوص مشکلات سگهای ولگرد خواستار تصمیم نهایی کامل در سطح استان با نظر کارشناسان شدند.

  1. مقرر گردید جلسه ای با حضور مرکز بهداشت، شورا و شهرداری، آبفا، کلانتری و ادارات ذیربط جهت حل مشکل دفع فاضلاب های سطح شهر در اسرع وقت تشکیل گردد.
  2. مقرر گردید  شهردار محترم با همکاری شبکه بهداشت نسبت به دیوار نگاری مرکز بهداشت و حل مشکل فاضلاب ساختمان مرکز بهداشت و تهیه تانکر آب اقدام نماید.
  3. مقرر گردید شورای اسلامی مشکلات مهاجرت افاغنه به شهر شریفیه و تعداد زیاد آنها در شهر و ایجاد مشکلات بهداشتی مطالب را به بخشداری محمدیه و فرمانداری شهرستان البرز جهت ارائه در شورای تامین اقدام  و ارائه نمایند.
  4. مقرر گردید جهت تهیه سیستم کامپیوتری برای مرکز بهداشت شهردار محترم همکاری لازم را با شبکه بهداشت انجام نمایند.
  5. مقرر گردید مطالب بهداشتی را بصورت پیام به شبکه بهداشت و مرکز به شورا ارائه و شورا در کانالهای مجازی نسبت به اطلاع رسانی آنها اقدام نمایند.
  6. مقرر گردید مرکز بهداشت نتایج آزمایشات آب شرب و نانوائیها را به شورا ارائه نمایند.
  7. مقرر گردید شهردار محترم نسبت به ترمیم آسفالت محوطه مرکز بهداشت اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.