موضوع کمیسیون:  بررسی مشکلات بهداشتی ، تقدیر از پرستاران مرکز جامع سلامت

مشروح جلسه: به حول قوه الهی جلسه ای با حضور اعضاء محترم کمیسیون بهداشت،شهردار محترم ، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تشکیل و با قرائت قرآن توسط آقای بهتویی شروع شد.

*- آقای نظری ریاست محترم کمیسیون بهداشت، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب ( س )، روز پرستار و تشکر از زحمات تمامی پرسنل مرکز جامع سلامت،  ایشان به برخی مشکلات از جمله زمین بالای پاسگاه جهت مرکز جامع سلامت ،کمبود پزشک در مرکز مربوطه، و  فاضلاب های شهری، مخصوصا پزندگی ها و استفاده از ظرفیت پذیرش دکتر فولادی در نوبت عصر در مرکز بهداشت و همچنین تشکر از زحمات خانم دکتر باقی،  مطالبی را بیان نمودند.

*- آقای بهتویی به موضوع فاضلاب شهری، نصب اگو، فرهنگ پسماند، خواستار جلسه مشترک با مسئولین آبفا، شهرداری و بهداشت جهت حل مشکل نصب فاضلاب و مساعدت شهرداری و آبفا شدند.و همچنین درخصوص زمین بالای پاسگاه جلسه ای با دانشگاه علوم پزشکی جهت ساخت و پیگیری سگ های بلا صاحب شدند.

*-  حاج آقا حسن لی نیز ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب ( س )، روز پرستار  و تشکر از زحمات تمامی پرسنل مرکز جامع سلامت، ایشان از ارزش کار پرستاران مطالبی را بیان نمودند و در ادامه، به موضوع فرهنگ سازی، نصب اگوی شهری توسط پرسنل بهداشت اشاره نموده و به موضوع سگ های بلا صاحب اشاره و خواستار پیگیری این موضوع و همچنین ساعت کار عصر مرکز بهداشت شدند.

*-  آقای علویری نیز ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب ( س )، روز پرستار  و تشکر از زحمات تمامی پرسنل مرکز جامع سلامت، در ادامه ایشان به مشکلات شهر از جمله؛ زمین واقع در بالای پاسگاه و فاضلاب شهری، ایشان از آمادگی شورا و شهرداری با شبکه بهداشت خبر دادند.

*-  شهردار محترم ضمن تشکر از حاضرین از آمادگی کامل این شهرداری جهت نصب فاضلاب در سطح شهر بصورت فوری شدند.

*-  آقای کاظمی گزارشی از اقدامات واحد خدمات شهری در جمع آوری سگ های ولگرد و کلاسهای آموزشی در بین شهروندان ارائه نمودند.

*-  آقای دکتر میرزاده ضمن تشکر از شورا و  شهرداری که دهمیشه پیگیر مشکلات شهر هستند و تشکر از زحمات پرسنل بهداشت شریفیه به عدم اختصاص اعتبار جهت ساخت زمین جدید با توجه به پیگیری های شبکه بهداشت، شورا و شهرداری و همچنین دستور وزارت جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره و عدم شروع پروژه های جدید را خبر دادند.

*- آقای مهندس خانی نیز ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب ( س )، روز پرستار و تشکر از زحمات تمامی پرسنل مرکز جامع سلامت، ایشان به برخی مشکلات تصفیه فاضلاب، واقع در انتهای زمین های کشاورزی، که معضلاب زیست محیطی، تغذیه و بهداشت  مردمی دارد. و همچنین موضوعات روحی، روانی و اجتماعی، شبکه بهداشت چه اقداماتی انجام داده است.

*-  آقای دکتر میرزاده به شیوع مشکلات روحی و روانی در سطح جامعه و تشکیل کار گروه های و استفاده از مشاوران متخصص، روانشناسان، غربالگری  و ارجاع به متخصصان، بیمارستان و سطوح بالاتر را خبر دادند.

1 –  مقرر گردید ارائه پایان کار و استعلامات خرید و فروش منوط به نصب فاضلاب شهری باشد که از مرکز بهداشت استعلام گردد.

2-  مقرر گردید بازدید مشترک با حضور شهرداری و شبکه بهداشت، آب و فاضلاب، جهت نصب اگوی شهری و اخطار به مشترکین صورت پذیرد.

3 به استناد نامه شماره 3680 / 1402 /ص مورخ 30 /07/ 1402 شهردار محترمبا توجه به ضرورت تفكيك زباله از مبدأ و نامه شماره 5771 / 1401 مورخ 20 / 09 / 1401 مدير كل محترم دفتر امور شهري عليرغم پيگيري هاي انجام شده و فراخوان در روزنامه هاي محلي در سال گذشته هيچ پيمانكاري در اين خصوص اعلام همكاري ننمود، اينك با توجه به اعلام آمادگي دو پيمانكار با نام هاي شركت پرديس دشت البرز و  آقاي اكبر برجلو ، جهت اجراي طرح تفكيك زباله از مبدأ ، طرح هاي پيشنهادي خود را ارائه نموده اند كه به پيوست جهت بررسي و اعلام نظر بحضورتان ارسال مي گردد.  لازم به ذكر است در صورت انتخاب هر يك از پيمانكاران طرح بصورت آزمايشي (شش ماهه و يا يكساله ) جهت ارزيابي و شناخت نقاط قوت و ضعف بدون هيچگونه دريافت و يا پرداخت اجرا خواهد گردید. که در جلسه مطرح و  به تصویب رسید و جهت تصویب نهایی به جلسه شورای اسلامی شهر ارسال میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.